آشنایی با ویژگی های تیپ شخصیتی ISTP

تیپ شخصیتی ISTP یکی از تیپ‌های شانزده گانه در آزمون مایرز-بریگز است که قصد داریم در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد این تیپ شخصیتی بدست بیاریم. آزمون MBTI  یکی از معروف ترین و کاربردی ترین تست‌ها در زمینه خود شناسی است که در خیلی از موارد به خصوص زمینه شغلی به کار می‌رود. سعی کنید که ابتدا با استفاده از تست‌های رایگان و آنلاینی که در اینترنت وجود دارد، تیپ شخصیتی خود را پیدا کنید و سپس به مطالعه ویژگی‌های شخصیتی خود در سایت بهترین خود بپردازید.

در این نوشته سعی شده است که این تیپ شخصیتی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بدیم. شناخت تیپ شخصیتی باعث می‌شود که بتوانیم بهترین انتخاب‌ها را در زندگی داشته باشیم و هر چه سریع تر به اهداف و خواسته‌های خود برسیم.  در ادامه به بررسی خصوصیات تیپ شخصیتی ISTP  می‌پردازیم و امید وارم که از خواندن این مقاله لذت ببرید.

خصوصیات تیپ شخصیتی ISTP

خصوصیات تیپ شخصیتی ISTP

اشخاص دارای تیپ شخصیتی ISTP رک و با صداقت بوده و عمل را به گفتگو ترجیح می‌دهند. این افراد توانایی خوبی در کار کردن با ابزار آلات داشته و بیشتر به کارهای یدی علاقه دارند. ISTP‌ها می‌توانند تصمیمات منطقی و خوبی برای خود بگیرند و همچنین این تونایی را دارند که خود را با شرایط مختلف وفق دهند و بنابراین دارای انعطاف پذیری خوبی هستند. اگر به یک ISTP در یک جمع نگاه کنید، متوجه می‌شوید که معمولا آرام و ساکت است ولی این سکوت را در جمع دوستان بسیار صمیمی خود می‌شکند. یک فرد ISTP نیازی به نظرات دیگران نداشته و بیشتر علاقه دارد که با پندار و انگیزه های خود زندگی کند. این افراد معمولا از نظر دیگران پیچیده بوده و شناخت آن‌ها کمی سخت است. یکی از ویژگی های خوب ISTP‌ها این است که آن‌ها از مواجهه با چالش ترسی ندارند و به صورت کلی اشخاصی ریسک پذیر نیز هستند.

نقاط قوت تیپ شخصیتی ISTP

● افرادی عملگرا هستند
● شنوندگان خوبی هستند
● اعتماد به نفس خوبی دارند
● از انتقادهای وارده به خود ناراحت نمی‌شوند
● انعطاف پذیری خوبی در برابر انجام تغییرات از خود نشان می‌دهند.

نقاط ضعف تیپ شخصیتی ISTP

● از ابراز احساسات خود ناتوان هستند
● تمایل زیادی به ارتباط کلامی با افراد ندارند
● در تمام کردن کارهایشان در موعد مقرر ناتوان هستند
● گاهی اوقات به احساسات اطرافیان خود بی توجه هستند
● بیشتر به زمان حال توجه داشته و آینده نگری خوبی ندارند

روابط تیپ شخصیتی ISTP با دیگران

روابط تیپ شخصیتی ISTP با دیگران

فردی که تیپ شخصیتی ISTP دارد، معمولا اجتماعی نبوده و علاقه ای ندارد که زیاد با دیگران گفتگو کند. این افراد احساسات خود را با دیگران از طریق عمل نشان می‌دهند. از طرف دیگر این افراد تمایل دارند که با افرادی ارتباط برقرار کنند که دارای علایق و سلیقه‌های مشترک هستند. با توجه به اینکه ISTP‌ها اغلب تمایل دارند که وقت خود را در تنهایی سپری کنند، معمولا روابط بین فردی خوبی ندارند و این ویژگی ممکن است باعث شود که آن‌ها از نظر دیگران افرادی سرد یا بی تفاوت ارزیابی شوند.  ISTP‌ها تا حدودی غیر قابل پیش بینی بوده و شناخت آن‌ها کمی برای دیگران مشکل است.

خصوصیات تیپ شخصیتی ISTP در محیط کار

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP به زمان اهمیت بالایی داده و از این رو نظم خیلی خوبی را نیز می‌توان در زندگی آن‌ها دید. این افراد تنهایی کار کردن را بیشتر دوست دارند و از این رو علاقه ای به مدیریت کردن دیگران نداشته و علاقه ای هم ندارند که مدیریت شوند. هنانطور که اشاره شد ISTP‌ها به کارهای یدی علاقه بیشتری داشته و در کار با ابزار آلات مهارت دارند. از ویژگی های قابل توجه این افراد در محیط کار این است که وجود چالش برای ISTP‌ها لذت بخش بوده و به همین دلیل می‌توانند در کار خود پیشرفت خوبی داشته باشند. این اشخاص انعطاف پذیری خوبی در برابر تغییر دارند و این خصوصیت یک نقطه قوت برای افراد دارای ISTP‌ها در محیط کار محسوب می‌شود.

تیپ شخصیتی ISTP چه مشاغلی را دوست دارند

مشاغل حوزه تکنولوژی

با توجه به این که افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP تمایل دارند که با طرز کار کردن اشیاء آشنا شده و به جزئیات نیز توجه زیادی دارند، از این رو مشاغل زیر برای آن‌ها مناسب است:
مهندس مکانیک، مهندس برق، مهندس کامپیوتر و برنامه نویس

مشاغل حوزه تجارت و امور مالی

ISTP‌ها به دلیل اینکه دارای قدرت تحلیلگری خوبی هستند، می‌توانند در کار با اعداد و ارقام موفق ظاهر شده و بنابراین می‌توانند در مشاغل زیر موفق شوند:
حسابدار، کارشناس بیمه، اقتصاد دان و رئیس بانک

مشاغل حوزه صنایع دستی

افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP به کارهای یدی یا دستی علاقه دارند و از کار کردن با ابزار آلات لذت می‌برند. از این رو مشاغل زیر را نیز می‌توان به آن‌ها پیشنهاد کرد:
مکانیک هواپیما، کشاورز، نجار، جواهر ساز و مهندس راه آهن

مشاغل حوزه خدمات

مشاغلی که در حیطه خدمات قرار می‌گیرند نیز مورد علاقه ISTP‌ها است. مانند مشاغل زیر:
پلیس، آتش نشان، خلبان و نقاش

معرفی چند شخص معروف دارای تیپ شخصیتی ISTP

● کلینت استیوود: بازیگر مشهور آمریکایی
● تام کروز: بازیگر آمریکایی
● بروس لی: بازیگر مشهور اهل هنگ کنگ و مربی هنرهای رزمی
● مایلز دیویس: موسیقی دان بزرگ اهل آمریکا
● شکیل اونیل: بسکتبالیست اهل آمریکا
● دیوگنس: فیلسوف یونانی

چند پیشنهاد برای افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP

●  به تعهدات خود پایبندی بیشتری داشته باشید
● سعی کنید که از اطرافیان خود مشورت بگیرید
● سعی کنید که روابط خود را با دیگران بهتر کنید
● سعی کنید که علاقه و نیازهای خود را با دیگران مطرح کنید

در این مقاله در مورد افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP نکات خوبی را یاد گرفتیم. آشنایی با تیپ شخصیتی هر فردی این امکان را می‌دهد که بتوانیم روابط بهتری را با دیگران داشته باشیم و برای هر کاری مناسب ترین افراد را انتخاب کنیم.
آزمون MBTI به افراد این امکان را می‌دهد که بهترین شغل را با توجه به روحیات خود انتخاب کرده و به این طریق بتوانند به بهترین خود تبدیل شوید.

نظرات بسته شده است.