معرفی کتاب در مورد خودشناسی

یکی از مهم‌ترین اهداف سایت بهترین خود آشنایی افراد با مطالب خودشناسی هست. در این‌جا قصد دارم که چند کتاب در مورد خودشناسی به شما معرفی کنم که بیشتر بتوانید خودتان را بشناسید. اما نکته مهم این هست که باید بدانیم خودشناسی چیست و چه بخش‌هایی دارد چون در ذهن خیلی از افراد خودشناسی همان تست‌هایی هست که به صورت آزمون در اینترنت وجود دارد و بعد از آن می‌توانیم خودمان را خوب بشناسیم. در واقع معمولا این آزمون‌ها که معمولا مدل MBTI یا DISC  هستند به ما کمک می‌کند که تیپ شخصیتی خود را بهتر بشناسیم و نکته مهم این هست که تیپ شخصیتی بخشی از پازل خودشناسی هست. 

اجزای خودشناسی و معرفی کتاب در مورد خودشناسی 

همان‌طور که گفتیم خودشناسی به چند بخش تقسم می‌شود که نیاز هست کتاب‌های مختلفی در رابطه با آن مطالعه شود. 
یکی از بخش‌خودشناسی شناخت ارزش‌های زندگی هست. در واقع ارزش‌های هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد و همین نکته سبب شده است که سمت و جهت گیری هر فرد با فرد دیگر تفاوت داشته باشد. اگر می‌خواهید در مورد ارزش‌های زندگی مطالعه بیشتر داشته باشید کافیست لینک زیر را کلیک کنید.
 
از دیگر پازل‌های خودشناسی شناخت باورهای ذهنی است. تمام انسان‌ها از روزی که متولد می‌شوند به تدریج یک سری باورها در وجود آن‌ها شکل می‌گیرد. این باورها از خانواده شروع می‌شود و مدرسه نیز تاثیر مهمی در ایجاد آن دارد. در سن جوانی و نیز باورهای زیادی را از جامعه دریافت می‌کنیم و برآیند همین باورها؛ چه خوب باشد و چه بد می تواند تاثیر مثبت یا منفی در زندگی ما داشته باشد. بنابراین برای شناخت خود نمی‌توان نقش باورهای ذهنی را انکار کرد و باید این باورها را نیز بشناسیم.
کتاب‌های زیادی در این رابطه نوشته شده است که یکی از آن‌ها کتاب زندانیان باور هست که می‌توانید مطالعه کنید. البته توصیه می‌کنم که اگر واقعا تمایل دارید خودشناسی عمیقی داشته باشید مطالعات بیشتری داشته باشید.
اگر می خواهید به عنوان مشکل روحی و روانی خود از این کتاب استفاده کنید بهتر است از یک روانکاو کمک بگیرید ولی اگر از نظر روحی مشکل حادی ندارید می‌توانید آن را مطالعه کنید و از آن بهر ببرید.
 
کتاب در مورد خودشناسی
کتاب زندانیان باور

از دیگر اجزای خودشناسی، شناخت تیپ شخصیتی هست که شاید بهترین منبع را بتوان کتاب شغل مناسب شما دانست. این کتاب، کتابی مفید و بسیار خوب هست که کمک می کند ما خودمان را یک سطح بیشتر بشناسیم. در این کتاب افراد را به 16 تیپ شخصتی تقسیم می‌کند و هر فرد را در یکی از این گروه‌ها جای می دهد و سپس ویژگی‌های آن‌ها و این که برای چه شغلی مناسب هستند شرح می‌دهد. هر چند که اعتقاد دارم انسان فراتر از این هست که در یکی از 16 گروه خاص جای بگیرد و توانمندی بیشتری دارد اما برای خودشناسی می توانید از این کتاب در کنار کتاب های دیگر که در زمینه خودشناسی معرفی می کنیم بهره بگیرید و خودتان را بهتر بشناسید اما نباید خودتان را محدود کنید. 

کتاب شغل مناسب شما

و اما کتاب‌های دیگری که باید مطالعه کنید این هست که باید علاقه و استعداد خودتان را نیز بشناسید. کتاب‌ 5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید یکی از کتاب هایی هست که به شما کمک می کنید از میان استعدادهای مختلف استعداد خود را پیدا کنید. در این کتاب نقاط قوت زیادی از انسان‌ها شرح داده است که شما با توجه به توضیحات می توانید 5 استعداد بالای خودتان را بیابید.

کتاب پنج نقطه قوت برتر خود را بشناسید

یک کتاب دیگر در مورد خودشناسی

و اما اگر تمایل دارید یک کتاب در مورد خودشناسی بخوانید که تمام پازل خودشناسی در آن باشد و نمی خواهید ده‌ها کتاب را با هم بخوانید تا خودتان را بشناسید می توانید کتاب ثروت درون را مطالعه کنید. در این کتاب تمام اجزای خودشناسی همراه با مثال، داستان، تمرین و … آمده است که شما را به درک بسیار مناسبی از خودتان می‌رساند. 

کتاب ثروت درون را می‌توانید به راحتی از لینک زیر تهیه کنید و یا یک فصل از آن را به رایگان دانلود کنید.

 
ثروت درون
کتاب ثروت درون

آیا شما هم قبلا کتاب هایی در مورد خودشناسی مطالعه کرده‌اید؟ اگر کتاب در این رابطه می‌شناسید می‌توانید در قسمت نظرات آن را به ما و دوستان خودتان معرفی کنید. همچنین اگر می‌توانید تجربه خودتان را از خواندن این کتاب‌ها و نکات جالب آن شرح دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.