برای اولین بار چگونه کار پیدا کنم؟

چگونه کار پیدا کنم وقتی کار پیدا نمی شه؟

می تونم حدس بزنم که یا دانشجوی فارغ التحصیل هستی یا فردی هستی که می خواهی یک کار خوب برای خودت دست و پا کنی. اما اگه حدس اولم درست باشه می تونم بگم که دوتا حس کاملا متضاد در وجودت هست. اول خوشحالی که بعد از سال ها از درس و دانشگاه فارغ التحصیل شده ای و دوم بیم و امید نسبت به آینده شغلی که خب حالا چگونه باید کار پیدا کنیم؟ این سوال را می توانی ضربدر تعداد افراد فارغ التحصیل هر سال کنی تا متوجه شوی که چه تعداد زیادی هر سال مدرک به دست دنبال کار می گردند.

این که چگونه کار پیدا کنم را باید دانشگاه یا مدرسه به ما یاد می داد اما خب ندادند. چی کار باید کرد؟ باید خودمون آستین بالا بزنیم و کاری انجام دهیم. ولی انگار هنوز افراد زیادی هستند که غر غر می کنند و عمر بابرکت خودشون را با این حرف ها به باد می دهند. اگه با این کارها می تونی کار پیدا کنی خب با همین فرمون برو جلو و بیشتر جامعه را سرزنش کن.

نمی خوام مثل افراد خوشبین و خیالاتی بگم همه چیز اوکی هست و تقصیر تو هست. من معتدم که شرایط مناسب نیست و شاید ساعت ها به این فکر کردم که باید چه کار کرد. آیا می تونید بروید و قانون را عوض کنید؟ آیا می تونید یک شبه کل سیستم کشور را عوض کنید. قطعا خیر بنابراین تنها راهی که جواب می ده و خیلی ها هم توی اون راه به موفقیت های بزرگی رسیدند این هست که خودمان دست به کار شویم.

چگونه کار پیدا کنم وقتی زمان کمی دارم؟

زمان کمی دارم چگونه کار پیدا کنم

وقتی با برخی افراد صحبت می کنم و می خوام بهشون مراحل پیدا کردن کار را بگم، معمولا این جمله را تکرار می کنند که من باید همین الان کاری پیدا کنم و حداقل یک حقوق دوتومانی بگیرم. من به این پول نیاز دارم و می خوام یه بیزینس خوب راه بندازم. بعدش کسب و کارم را توسعه بدم و خودم در کمتر از دو سال بتونم چند تا کارمند داشته باشم. ایده جالبی هست و خوبه که هدف های بزرگ داشته باشید اما این جمله را همیشه به یاد داشته باشید.

اهداف بزرگ داشته باشید اما قدم های کوچک بردارید

پس حداقل شما عجله نکنید تا بهتون داستان کاریابی را بگم البته اگه می خواهید روش اصولی اون را یاد بگیرید. من همیشه به یک جمله خیلی اعتقاد دارم و این که تا زمانی که شما دنبال موفقیت و کار باشید، کار و موفقیت از شما دور می شود. شاید تعجب کنید که یعنی دنبال کار نروم. قطعا خیر باید دنبال کار باشید. منظور من این هست که اول باید روی خودتون کار کنید. و این مهارت هایی که خدمتتون عرض می کنم را به خوبی یاد بگیرید. اون موقع هست که کار به سمت شما می آید.

یک مثال از دنیای واقعی کار و کاریابی خدمت شما عرض می کنم. کامران فردی هست که مدرک تحصیلی فوق لیسانس خودش را گرفته است. تمام سایت های اینترنتی و روزنامه ها و … را خوانده و مصاحبه های زیادی داده و رزومه های زیادی پرکرده است. به جز چند کار کار حقوق پایینی داشتند و زیاد باب میل کامران نبود پیدا شد ولی همچنان دنبال کار می گردد. بارها از خود پرسیده که چگونه کار پیدا کنم ولی تلاش هایش بیشتر به در بسته می خورد. خب بیایم کمی کامران را ببریم زیر ذره بین و او را آنالیز کنیم.

دیدن کل فیلم ورد به شغل رویایی

آیا با تغییرات شغلی در دنیای جدید آشنا هستید؟

دنیای شغل های جدید

  • کامران با همان سبک بیست سال پیش دنبال کار می گردد و هر چه بیشتر تلاش می کند بیشتر به در بسته می خورد و انگار کار از او فرار می کند. در واقع علاوه بر این که کاری پیدا نمی کند عزت نفس و اعتماد به نفس پایین تری پیدا می کند و بنابراین در مصاحبه بعدی بیشتر خراب می کند و فکر می کند که این هم یکی مثل دیگر کارها. بنابراین شل و وارفته پاسخ می دهد و زیاد حوصله پاسخ به کارفرماها را ندارد. بنابراین کارفرما هم اگر چه نیاز به تخصص کامران دارد ولی از رفتار او خوشش نمی آید و او را رد می کند.
  • نتیجه این که کامران حتما باید روی مهارت های فردی و عزت نفس خود کار کند. او باید آگاه باشد که قرار نیست اولین کاری که پیدا کرد تا سی سال و بیشتر ادامه دهد و تمام شرایط دلخواهش را نیز داشته باشد. باید از نظر روحی خودش را بهبود بدهد و افکار مثبت داشته باشد. بنابراین باید کتاب ها و آموزش های بهبود فردی را یادبگیرد که بتواند خودش را فراز و فرودها حفظ کند.
  • کامران زیاد اهل ارتباط برقرار کردن نیست و معتقد هست تخصص او به اندازه کافی بالا هست که برای او سر بشکنند. بنابراین با دنیای ارتباط موثر بیگانه هست. بنابراین کسی او را به خوبی نمی شناسد و خودش هم مهارت لازم جهت معرفی مناسب و متقاعد سازی ندارد. به همین خاطر زیاد پس از چند دقیقه نظر صاحب کار را از دست می دهد. و بعد از خود می پرسد که چگونه کار پیدا کنم؟!
  • نتیجه دوم که شما هم متوجه شدید این هست که مهارت ارتباطات و مصاحبه یک رکن اساسی برای یافتن شغل در دنیای جدید هست. بنابراین کامران باید در این زمینه هم مطاله و آموزش ببیند.
  • کامران این بار بعد از کلی تقلا از و با حالت ناامیدی از دوستش که سه سال هست متخصص قسمت فنی یک شرکت هست می پرسد چگونه کار پیدا کنم؟ دوست کامران که زیاد اهل تخصص و کارهای فنی هست بهش توصیه می کنه که باید کارت را خوب بلد باشی همین یک مورد کافیه.
  • نتیجه سوم این هست که توصیه دوست کامران درست هست ولی باید دو مهارت دیگر یعنی بهبود فردی و ارتباطات هم در کنار تخصص باشد. البته کامران تا حالا فکر می کرد تخصص یعنی همان معدل 18 دانشگاه و آن چیزی که توی کتابها نوشته شده است. الان کامران باید در راستای مهارت خودش تخصص عملی را بیاموزد.

حالا چگونه کار پیدا کنم؟

پیدا کردن شغل جدید

اگر مراحل بالا را طی کردید خب به شما تبریک می گویم و اگر شما هم یکی دو مشکل بالا دارید باید در صدد رفع آن باشید. سعی کنید علاوه بر این که روزنامه ها و سایر مجلات کاریابی را مطالعه می کنید از ابزارهای قرن جدید هم که در دست شماست نهایت استفاده بکنید. شبکه های اجتماعی می تواند راهی مناسب برای پیدا کردن کار شما باشد. نکته مهم این هست که فقط به فکر این نباشید که یک آگهی استخدام پیدا کنید. بلکه خلاقیت خودتان هم به کار بگیرید و با پیدا کردن یک ایده مناسب به یک شغل رویایی برسید.

با شبکه اجتماعی لینک داین آشنا شوید و در آن فعالیت کنید. این شبکه اجتماعی برای متخصصین هست و معمولا افرادی که در آن فعالیت می کنند افراد متخصصی هستند. بنابراین رابطه برقرار کنید و خودتان را به خوبی به آن ها معرفی کنید.

رایگان کار کنید؛ معمولا زمانی که قرار هست جایی استخدام شوید از شما رزومه کاری می خواهند. البته در مقالات بعدی در مورد نوشتن یک رزومه خوب مطالب جالبی برای شما قرار می دهم که بتونید از آن استفاده کنید. خب شما که کار اول خودتان را می خواهید پیدا کنید یک مسئله در برابر شما قرار می گیرد که سابقه را از کجا پیدا کنم؟ بهترین راه این هست که تقاضای شغل رایگان بدهید. این کار چند مزیت دارد. مزیت اول این هست که رزومه شما کامل تر می شود. دوم این که تجربه شما بالاتر می رود و با محیط کار آشنا می شوید. سوم این که بسیار دیده شده که بعد از چند ماه رییس شرکت با دیدن کارهای خوب فرد، او را استخدام می کند و حتی حقوق چند ماه گذشته هم به او می دهد.

در پایان هم لازم هست کمی صبر داشته باشید و اگر غرور دارید که مثلا حتما پشت یک میز با صندلی چرمی بلند بنشینید را کنار بگذارید و اجازه دهید کم کم شخصیت و رفتار مثبت شما و گذشت زمان شما را به شغل ایده آلتان برساند.

93 نظرات
  1. hekmatullah می گوید

    سلامخدمت تون آقای رزم جو
    منم فاریق التحصیل رشته پزشکی هستم ولی هرجاه که میرم دنبال کار یا سوی یاهمان مشخصات کلی خوده ارسال میکنم کدام جواب دریافت نمیکم نمی دونم چیکار کنم میشه رنمایی کنید ممنون منم اهل افعانستانم تشکر

  2. samin می گوید

    سلام اقای رزم جو وقتتون بخیر
    من ۲۲سالمه و ترم ۶ روانشناسی هستم و خیلی مایوس و ناامید و سردرگمم نسبت به اینده شغلیم.
    رشتمو واقعیتش دوست ندارم اصلا.
    اصلا توی بازاریابی و شغل های آزاد موفق نیستم و یه تجربه منفی دارم و متوجه شدم که استعداد بازاریابی ندارم و نمیتونم موفق بشم تو این زمینه.
    شغل های کارمندی رو خیلی دوست دارم ولی نمیدونم چجوری باید وارد اون مسیر بشم.
    بنظر شما روانشناسی رو ادامه بدم و لیسانسم رو بگیرم بعد برای ارشد رشتمو عوض کنم؟
    یا نه الان رشتمو عوض کنم و دوباره کارشناسی رو شروع کنم؟
    چه رشته ای برم بنظرتون برای استخدام و کارمندی؟ حسابداری یا مهندسی یا مدیریت ها؟
    ممنون از راهنمایی هاتون

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      مورد شما باید از ابعاد بیشتری بررسی شود و می تونید جلسه مشاوره رزرو کنید.
      برای هماهنگی در واتساپ به شماره زیر پیام دهید.
      ۰۹۱۷۱۰۹۴۱۴۹

  3. روناک می گوید

    سلام من لیسانس شهرسازی دارم 2سال گذشته از فارق تحصیلیم هیچ جا منو قبول نمیکنن اداری هم در خواست میدم سابقه کار میخان چیکار کنم؟؟؟ تازه فرزند جانباز هم هستم ولی به هیچ دردم نخورده شرکت های مهندسی هم قبول نمیکنن سابقه کار میخان یا اصلا نیرو نمی‌خوان

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام روناک
      به جای اینکه مدام از این اداره به اون اداره بری باید یه مدت وقت بگذاری و مهارت مورد نیاز را به دست بیاری که الان در اینترنت هر نوع آموزشی وجود داره. نکته دوم اینکه برای مدت کوتاهی سعی کن جایی رایگان کار کنی که بتونی حداقل سابقه کار را داشته باشی و بعد کم کم هم تجربه کسب می کنی و هم سابقه کار شما زیادتر می شه که می تونی شرایط استخدام خودت را بهتر کنی.

      1. محمدی می گوید

        کارمند بانک دوست داری بشی؟ بانکا هی‌ آزمون استخدامی می‌ذارن

  4. MMM می گوید

    سلام من ارشد اقتصاد دانشگاه تهرانم کارشناسیمم توو دانشگاه معتبر تهران بوده یه دوره هم حسابداری سپیدار سیستم رو گذرونم به عنوان مهارت برای پیدا کردن کار ولی ۳ بار مصاحبه رفتم و انگار نه انگار نتونستم کاری پیدا کنم میشه.آزمونای استخدام بانکم که همش الکیه همش پارتی بازیه میشه بگید باید چیکار کنم به شدت به شغل نیاز دارم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      اگه مشکلتون توی زمینه مصاحبه هست می تونید در اینستاگرام پیج ایران مصاحبه را سرچ کنید تا به صورت تخصصی آموزش ببینید.

  5. بهار می گوید

    سلام ،من لیسانس رشته ی حقوق دارم و به تازگی میخوام در مقطع ارشد هم ادامه تخصیل بدم ،دلم میخواد در رشته خودم کاری پیدا کنم البته که وکالت و مشاغل این چنینی هستنو ولی خب چند سالی هست که در آزمون پذیرفته نمیشم ،میخواستم تجربه ی کاریم رو بالا ببرم چون هر چقدر هم نمراتم خوب باشه باز هم جای تجربه رو نمیگیره ،میخوام توی یه موسسه حقوقی به عنوان کارآموز رایگان کار کنم تا هم کار یاد بگیرم هم به طور عملی و از نزدیک با روند کار آشنا بشم ،میشه راهنمایی کنید چطور همچین موسسه ای پیدا کنم، چطور پیشنهاد کار بدم ؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام بهار
      کافیه به چند موسسه یا دفاتر وکلا سری بزنید تا در این خصوص شما را راهمایی کنن و سوالاتتون بپرسید. قرار نیست اولین جایی که می روید سریع پیشنهاد شما را بپذیرند ولی بعد از چند با سر زدن و راهنمایی گرفتن قطعا روال کار و جاهایی که مورد نیاز هست را پیدا خواهید کرد و خوبه که می خواید با رایگان کار کردن کسب تجربه کنید. اما در خصوص نحوه پیشنهاد دادن بحث یه مقدار طولانی هست ولی می تونید مطالبی که در مورد مهارت های ارتباطی و مذاکره هست را به صورت رایگان در اینترنت پیدا کنید و خوب تمرین کنید تا در ملاقات های خود بتونید ازشون خوب استفاده کنید. یکی از کتاب هایی که در این زمینه هست کتاب آیین دوست یابی از دیل کارنگی هست که درباره مهارت ارتباط موثر با دیگران نوشته شده است.

  6. امیري می گوید

    امکان دارد که به واتس اپ ارتباط کنيم؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      بله

  7. نگین می گوید

    سلام آقای رزم جو
    من فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه دولتی هستم و این ترم تموم کردم حالا برای ارشد هم قبول شدم ولی دوس ندارم برم چون میدونم فقط عمرم هدر میره و بازم بیکار میشم چون تو رشته فیزیک اصلا کار نیست و چند جا واسه تدریس رفتم گفتن سابقه میخوایم الان تو یه جهاد دوره میذارن مدرک میدن سابقه نیست ولی خب آموزش مفیدی هست و اینکه میدونم الان باید حداقل یه سال بدوم اینور اونور تا شاید یه مدرسه منو پذیرش کنه ک اونم حقوقش ساعتی هست و خیلی کمه تدریس های خصوصی هم میذارم کسی زنگ نمیزنه ک بیاد یاد بگیره حالا و اینکه خیلی به کار احتیاج دارم حالا واقعا خیلی ناامیدم و اصلا نمیدونم چیکار کنم. حتی خانوادم مجبورم میکنن برو دکترا بگیر حتما کار هست ولی خب نیست واقعا فکر میکنن هر کی دکترا گرفت استاد میشه اونم فیزیک ک رشته خیلی سختیه و آدم باید زبان قوی داشته باشه. از یه طرف خانواده فشار میاره از طرفی هم روحی داغونم چون هر چقد میگم بخونم فایده نداره بعد طلبکار میشن پس چرا این همه درس خوندی چیزی نشدی!! حالا دوس دارم برم یه هنر یاد بگیرم از اون طریق کسب در آمد کنم ولی نمیدونم واقعا چه کاری و میترسم موفق نشم.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام نگین
      من قبلا هم به دوستان دیگه عرض کردم که وقتی شما به جز مدرک حرفه ای ندارد، در این قرن جدید به همین مشکلات برخورد می کنید. معمولا برای رسیدن به کار شروع به ادامه تحصیل میدن و باز هم همان آش و همان کاسه. برای بیرون آمدن از این چرخه همان طوری که بحث کلی سایت بهترین خود هم هست باید اول خودتان، توانایی و استعدادتان را خوب بشناسید و در قسمت دوم کاری را شروع کنید و قدم های اولیه را بردارید. در این خصوص می تونید به کتاب ثروت درون بنده مراجعه کنید تا بتونید راه را پیدا کنید.

  8. ابوالفضل می گوید

    سلام من 25سالمه دیپلم تجربی دارم تا الان کارهایی مثل فروشندگی تولیدی کلید سازی رفتم خدمتم رفتم فعلا هم درمشاوراملاک مشغولم ولی علاقه من به خوانندگی نوازندگی اینا هس میخواستم بدونم چطور میتونم از علاقم پول دربیارم ی سری ها میگن علاقتو بذار شغل دوم شغل اولتو ی حرفه یاد بگیر بعد کارهایی که رفتم حقوقشون کمه حداکثر 3تومنه املاکم که کلا راکت به کامپیوترم علاقه دارم ولی نه به اندازه موسیقی کلا از ایران نا امید شدم دوسدارم برم ی کشور دیگه که پولش ارزش داشته باش لطفا راهنمایی کنین من قبلا هم پیام گذاشتم ولی پاسخشو یا ندادین یا من ندیدم لطفا راهنماییم کنین ممنون

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام ابوالفضل
      پاسخ تمام سوالات دوستان در این سایت داده میشه ولی شاید چند روزی طول بکشه.
      در مورد نکته ای که گفتید باید خدمتتون عرض کنم که اول سعی کنید یه کاری داشته باشید (حالا نمی خوام بگم که صد در صد علاقه داشته باشید) چون برای رفتن به سمت موسیقی نیاز هست که کمی آرامش مالی داشته باشید هر چند که کم باشه. باید هر روز اطلاعات خودتون راجع به موسیقی بالاتر ببرید. می تونید سرگذشت موسیقی دان هایی را مطالعه کنید که با همین کار و با علاقه به جاهای خوبی رسیدن. نکته دیگه این که اول سعی کن در همین ایران درآمد داشته باشی و با خودت اوکی بشی و توانایی خودت را باور کنی و بعد می تونی به خارج از ایران هم فکر کنی.

  9. ابوالفضل می گوید

    سلام من 25سالمه به خوانندگی و اجرا کنسرت علاقه دارم دیپلم تجربی دارم تا الانم کارهای فروشندگی تولیدی کلید سازی بنگاه رفتم ولی هیچکدوم بدردم نخورده به نظر شما تو این شرایط کرونا و اینکه شروع هرکاری هم پول میخواد من میتونم ازعلاقم پول دربیارم لطفا راهنمایی کنین

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      بله ولی کاری توقع این را نداشته باشید که یک شبه از علاقه خودتان پول بسازید اما می تونید با برنامه ریزی روی علاقه خودتان به درآمدهای خوبی برسید. می تونید از فیلم ورود به شغل رویایی که در لینک زیر هست استفاده کنید.
      فیلم ورود به شغل رویایی

  10. Yalda می گوید

    سلام من لیسانس رشته تاریخ ام ولی هرجامیرم براکار میگندرشته ات بدرداینجانمیخوره نمیدونم چیکارکنم بنطرشماچیکارکنم لطفاراهنماییم کنین کلاناامیدشدم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      اگه فکر می کنی در رشته خودت کار نیست، تمرکز و وقتت را بگذاری روی بدست آوردن یک مهارت جدید. از الان شروع کن و سه تا شش ماه دیگه می تونی یک نفر در سطح خوب در کارت بشی که البته با گذر زمان بهتر هم خواهد شد. برای این کار باید حرفه ای را انتتخاب کنی که هم مورد علاقه ات باشه و هم بازار کار داشته باشه که البته با پیدا کردن نیاز بازار شما می تونی تصمیم بگیری که روی اون کار وقت بگذاری. توصیه می کنم کتاب ثروت درون را مطالعه کنی.

  11. مطهره می گوید

    سلام من دانشجوی ترم 4 مهندسی بهداشت محیط هستم چون میدونم با مدرک این رشته کارزیادی برام پیدا نمیشه مخصوصا برای خانم ها میخواستم بدونم از الان باید چه مهارت هایی رو یاد بگیرم یا روی چه چیزی سرمایه گذاری کنم ینی روی بدست آوردن مهارت توی همین رشته باشم یا دنبال یه کار آزاد چون الان به خاطر کرونا وقت زیاد دارم .
    و اینکه اگه بخوام دنبال سابقه کار باشم از الان بدون مدرک میتونم یا باید صبر کنم مدرک بگیرم .
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام مطهره
      زیاد در قید و بند مدرک نباشید و وقت خودتون را به خاطر گرفتن مدرک هدر ندهید. از همین حالا پیدا کن که چه دوست داری و چه استعدادی داری. مثلا در نهایت به سه ی چهار تا مورد می رسی. بعد می تونی گزینه درآمد هم بهش اضافه کنی و کم کم وقتی در مورد آن کارها مطالعه و یا تجربه می کنی متوجه می شی که با یکی از اونها ارتباط بیشتری برقرار می کنی و می تونی ادامه بدی. در واقع مهارت باید در راستای توانمندی شما باشه تا بتونی پیشرفت کنی. در این مورد در فیلم آموزشی ورود به شغل رویایی کاملا صحبت کردم.

  12. مریم می گوید

    سلام اقای رزم جو،من ترم اخر رشته صنایع هستم ولی از دانشگاه معتبر نه
    الان تنها دغدغه ام پیدا کردن کار مرتبط با رشته ام هست .ولی هیچ چیزی درموردش بلد نیستم .از یکی اشناها که خودش تولیدی داره درموردش پرس و جو کردم ایشون بهم گفتم کارهای مهندسی رو باید با تجربه یاد بگیرید
    الان سردرگمم واقعا نمیدونم ازکجا شروع کنم؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام مریم
      بله، کارهای مهندسی تجربه همراه با علم هست. شما باید اول نیاز بازار را پیدا کنید و ببینید که در رشته شما چه چیزی خیلی نیاز هست. مثلا شاید کسی که حسابداری خونده الان کار کردن با فلان نرم افزار خیلی مورد نیاز شرکت ها باشه که شاید در زمان تحصیل اصلا باهاش کار نکرده باشه، بنابراین باید بره یکی دوماه وقت بذاره و خوب یاد بگیره که بتونه رزومه خوبی داشته باشه برای کار یا استخدام. نکته دوم هم اینه که باید مشخص کنید می خواید برای خودتون کار کنید یا استخدام بشید که هر کدام روش خودش را داره برای شروع کار.

  13. فاطم می گوید

    سلام من دانشجوی کشاورزی هستم و دو ترم دیگه فارغ‌التحصیل میشم رشتم رو دوست دارم و استعداد تو کارای هنری مثل خیاطی دارم ولی ترس من این هست که مشتری نداشته باشم تو هر زمینه ای که بخواهم کار کنم و ضعف منم همین هست که اگه این کار رو کنم مشتری ندارم چطور این افکار رو از خودم دور کنم.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      فروش یک نوع مهارتی هست که هم باید مطالعه کنی و آموزش ببینی و هم تجربه کنی و البته در گذر زمان کسب اعتماد کنی. به جای درگیر شدن در افکار منفی یک قدم کوچک بردار. مثلا چند مقاله در مورد فروش بخوان، چند کتاب مطالعه کن و آموزش ببین. کسی هنگام تولد فروشنده نشده ولی با آموزش و مهارت و کسب تجربه کم کم می تونی در دل مشتریات جا باز کنی.

  14. زهرا می گوید

    من مهندسی رباتیک خوندم نمیدونم اصلا چیکار کنم هیچ اگهی استخدامی رشته منو نمیخواد در صورتی ک هم برق مکانیک و کمی برنامه نویسی مسلط هستم هر س رشته رو خوندم و شاگرد اولم بودم اما کار برام نیست مجیورم تدریس خصوصی کنم اینذم تباه شد

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام زهرا
      برای این که در شغلی موفق باشی نمره خوب مدرسه و دانشگاه کافی نیست. در دنیای جدید شغلی یک سری مهارت های دیگه هم باید بدونی. مثلا اگه می خوای کارمند بشی یکی از چیزایی که باید بتونی خوب از پسش بر بیای که این در جلسات مصاحبه نکات لازم را رعایت کنی و …. که خودش یه مهارت هست که باید یاد بگیری و اگه می خوای کارآفرین بشی باید مهارت های دیگه مثل مذاکره، عزت نفس، تخصص و … خوبی داشته باشی. خیلی توی این مورد میشه صحبت کرد ولی اگه تمایل داشته باشی می تونی از آموزش ورد به شغل رویایی استفاده کنی که لینکش در زیر هست.
      ورود به شغل رویایی (کلیک کنید)

  15. رسول نجفی می گوید

    سلام رسول من فوق لیسانس حسابداری دارم هرجا میرم سابقه کارمیخوان که ندارم متاهلم ونیازجدی به درآمددارم

  16. Amir می گوید

    سلام
    من لیسانس رشته نرم افزار دارم ولی متاسفانه به دلایلی علاقه مند به کارکردن در زمینه رشته خودم نیستم (کار های مرتبط به کامپیوتر) میخواستم بدونم امکان کار کردن و موفقیت در حوزه هایی که مرتبط به رشته من نیست وجود دارد؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام امیر
      چرا که نه… الان بسیاری از افراد در زمینه های غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود به درآمدهای بالا رسیدند.

  17. Narges می گوید

    سلام سال نو مبارك ، من رشته مترجمي زبان انگليسي ميخونم و ترم بعد فارق التحصيل ميشم اما تا حالا نتونستم كار پيدا كنم و يكم از اين بابت ميترسم ، به نظر شما به غير از رشته تحصيلي خودم چه مهارت مرتبطي رو خوبه كه اموزش ببينم؟ ، چون واقعا نياز هست كه كار كنم ولي خيلي سر درگمم ، ممنون ميشم راهنمايي بفرمايبد .

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      سال نو شما هم مبارک
      خودتون چی دوست دارید؟ اول حوزه مورد علاقه خودتون را پیدا کنید بعد می تونید تحقیق کنید که چه مهارتی نیاز هست. مثلا شاید شما به برنامه نویسی علاقه پیدا کنید که با کمی تحقیق می تونید کلی فیلم آموزشی برای مهارت خودتون پیدا کنید. اگه در مورد پیدا کردن علاقه هم مشکل دارید می تونید فیلم کشف علاقه را از لینک زیر تهیه و نگاه کنید.
      کشف علاقه واقعی

  18. ROYA می گوید

    سلام، رشته معماری داخلی تحصیل میکنم
    برای کارورزیم دنبال شرکتای معتبرم ولی خیلی سختمه چون شرکتا کسی مثل منو که مهارت کمی دارن نمی خوان
    نمی دونم واقعا چیکار کنم؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      دو عامل مهم برای استخدام و یا کارهایی شبیه این مثل کارورزی وجود داره یک مهارت صحبت کردن و رزومه نویسی و مورد دوم داشتن مهارتی معقول و قابل انتظار در حد دانشجو. بنابراین با کمی مطالعه و تمرین می توانی این کار را انجام دهی و کسی از شما توقعی شبیه یک مهندس با 20 سال سابقه کار را ندارد.

  19. فاطمه می گوید

    سلام درود برشما ،منم فارغ التحصیل رشته مامایی ام اما نمیدونم از کجا شروع کنم ودنبال کار بگردم قصد دارم توی یه کاریابی ثبت نام کنم وازاینکه برم توی کلینیک ها و درخواست شغل کنم خوشم نمیاد نمیدونم چطوری بیان کنم ولی اینکه خواهش کنم برای کار کردن اگر جایی آگهی بدن من با سرم میرم ومشکلی ندارم بنظرتون صرفا ثبت نام توی کاریابی کافیه ؟من خیلی دوست دارم علاوه بررشته ی خودم کارای مربوط به خدمات زیبایی هم انجام بدم ولی سرمایه ندارم اونو میتونم از کجا شروع کنم ؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام فاطمه
      باید اول مشخص کنی که می خوای برای خودت کار کنی یا جایی استخدام بشی. نکته دیگه اینکه برای استخدام و درخواست کار دادن باید یک سری مهارتها مثل نحوه بیان و … یادبگیری. صحبت در این زمینه زیاد هست و می تونید از وقت مشاوره رزرو کنید. اگه تمایل دارید می تونید با ایمیلی که در همین صفحه گذاشتم با من در ارتباط باشی.

  20. امیر می گوید

    سلام خسته نباشید. فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستم و دنبال کارم ولی هر چی میگردم به در بسته میخورم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام امیر
      الان در زمانی به سر می بریم که مدرک تحصیلی به تنهایی کافی نیست. شما باید مهارت ها خودتان را بالا ببرید. این مهارت ها هم شامل مهارت های کاری هست مثل این که یک نرم افزار و یا چیزی که مربوط به رشته خودتان هست را بلد باشید و از طرفی یک سری مهارت های دیگر مثل روزمه نویسی، مهارت های ارتباطی، مهارت مصاحبه و … را یاد بگیرید.

  21. Mehrad می گوید

    با سلام من جوانی 19ساله هستم رشته تجربی تو کنکور هم قبول نشدم و با زور خانواده موندم واسه کنکور 1400 اصلا هم حوصله درس خوندن رو ندارم و میخوام شروع به یه کاری بکنم (در واقع رو پایی خودم وایسم) نمیدونم از کجا شروع به کارکنم(تا به حال هیچ کاری هم نکردم)اصلا هم نمیدونم به چه کاری علاقه دارم تو یه شهر مرزی هم هستم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      سوال شما شامل دو تا نکته هست که توضیح زیادی داره: اول پیدا کردن علاقه و دوم تبدیل علاقه به کسب و کار. اگه توی سایت سرچ کنید درباره پیدا کردن علاقه و کسب و کار مقالات مختلفی هست که می تونید مطالعه کنید اما توصیه می کنم کتاب ثروت درون را از لینک زیر تهیه و دانلود کنید تا بتونید با انجام تمرینات آن به خودشناسی خوبی برسید و بتونید بعد از پیدا کردن علاقه به آن را تبدیل به شغل کنید.

      دانلود و تهیه کتاب ثروت درون

  22. شایان می گوید

    سلام میخواهم کار پیدا کنم وبه داهنماییتون نیاز دارم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      می تونید روی لینک زیر کلیک کنید از بخش مشاوره خصوصی با من در تماس باشید.
      مشاوره خصوصی

    2. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      می تونید از طریق ایمیل سایت به نشانی behtarinekhod@gmail.com با من در تماس باشید یا این که در بخش مشاوره خصوصی پیغام بگذارید.
      مشاوره خصوصی

  23. روزبه می گوید

    سلام خسته نباشید.
    من 25 سال سن دارم و مجرد هستم.
    اول رشته مدیریت بازرگانی میخوندم که واقعا خوشم نمیومد ولی با معدل 16 کاردانی ام رو گرفتم و چوک خیلی به روانشناسی علاقه داشتم وارد این رشته شدم و الان معدلم 18.6 است و 5 ترمه تمام میکنم.
    مطالعه در مورد بیماری های روانی و کودکان استثنایی خیلی دارم و سعی میکنم هر روز مطالعه دلشته باشم و به روز باشم.
    میخواستم بدونم اگر لیسانسم رو گرفتم با مدرک لیسانس کجا ها میتونم کار کنم؟.البته کاری که به درس خوندن و ادامم تحصیلم لطمه ای وارد نکنه چون قصد دارم تا دکتری ادامه بدم.
    درضمن کارت پایان خدمت هم دارم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      با مدرک لیسانس معمولا مراکز بهزیستی می تونید کار کنید ولی اگر ادامه تحصیل دهید و زمانی که مدرک فوق لیسانس گرفتید می تونید عضو انجمن روانشناسی بشوید و دفتر کار داشته باشید.

  24. سیما می گوید

    سلام من میتونم باهاتون صحبت کنم نیاز به راهنمایی دارم آیدی تلگرام رو لطف کنید ارسال کنید

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      ای دی به ایمیل شما ارسال شد. برای مشاوره می توانید از بخش مشاوره خصوصی اقدام کنید.

  25. Shima می گوید

    سلام من 23 سالمه کارشناسی مدیریت اموربانکی دارم دنبال کارم
    میشه راهنماییم کنین

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      در حال حاضر به جز مدرک تحصیلی چه مهارت هایی دارید؟ کار مورد نظر شما چه ویژگی باید داشته باشد؟ علاقه و استعداد شما در چه حوزه ای هست؟

  26. Mahdi می گوید

    سلام وقت بخیر
    اگه لطف کنید میخواستم باهاتون گفتگوی کوتاهی داشته باشم
    آیدی تلگرامتون رو میفرستید

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      به ایمیل شما ارسال شد.

  27. Na می گوید

    سلام من بیست و یک سالمه دانشجو مهندسی هستم و خانوم هستم و مطمئنم با این مدرکم نمیتونم هیچ جا کار پیدا کنم یعنی اصلا راستش علاقه ی زیادی ندارم بهش،ولی خیلی دلم میخواد کار کنم خودم و پول دربیارم ولی نمیدونم باید چه مهارتی رو یادبگیرم برای کار کردن و درآمد داشتن و اینکه واقعا سردرگمم ،و اینم بگم من برای پیداکردن علایقم کلی تلاش کردم ولی واقعا به هیچی نرسیدم و فکر میکنم استعداد خاصی هم ندارم چون واقعا الان سالهاست دارم بهش فکر میکنم ولی چیزی رو پیدا نمیکنم ،،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      بدون این که بخواهم صرفا انگیزه شما را بالا ببرم باید بگویم که هر انسانی یک یا چند استعداد ویژه دارد و شما از این قاعده مستثنی نیستید. نکته دوم این که شاید برای پیدا کردن علاقه نیاز باشد که به صورت صحیح و اصولی پیدا اقدام کنید و صرفا با فکر کردن به نتیجه مطلوب نرسید. توصیه می کنم کتاب ثروت درون را مطالعه کنید که در همین وب سایت هست.
      لطفا به خودتان برچسب منفی نزنید. بعد از پیدا کردن علاقه می توانید یک مهارت در راستای آن را با صرف چند ماه یاد بگیرید و کم کم شروع به کسب در آمد کنید و در طول مسیر تجربه کسب کنید و درآمد خودتان را افزایش دهید.
      با توجه به این که سوال کمی کلی بود به همین پاسخ بسنده می کنم. اگر سوالی داشتید می توانید از همین طریق یا از طریق ایمیل سایت به نشانی behtarinekhod@gmail.com با من در میان بگذارید.

  28. زهره می گوید

    سلام اقای رزم جو من همین هفته مدرک کارشناسی ریاضیات گرفتم اما راجب بازار کارش اصلا اگاهی ندارم میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      معمولا رشته ریاضی جهت تدریس در آموزشگاه و کلاس های خصوصی لازم هست. اما اگر تصمیم دارید که راحت تر شاغل شوید و از حقوق و مزایای بهتری برخوردار شوید فقط به مدرک اکتقا نکنید. در کنار مدرک مهارت های جانبی مورد نیاز که تقریبا مرتبط با رشته خودتان هم هست یاد بگیرید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید. مثلا از آن جا که رشته حسابداری تقریبا به رشته ریاضی تا حدی نزدیک هست می توانید نرم افزارهای حسابداری را نیز به عنوان یک مهارت بین رشته ای یاد بگیرید. همچنین می توانید به جاهای مختلف جهت استخدام سری بزنید و ببینید که به چه فرد و چه مهارتی نیاز دارند و سعی کنید روی این مهارت ها تمرکز کنید.

  29. علیرضا می گوید

    سلام من میخواهم باشما صحبت‌کنم اما در اینجا نه بلکه در تلگرام واتساپ آیدی تان را بگید پیام بفرستم ممنون

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      از طریق بخش تماس با ما می توانید دسترسی داشته باشید. همچنین آی دی به ایمیل شما ارسال شد.

  30. علیرضا می گوید

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و کل خانوادم نظامین وچون مدرک کتبی دیپلم پایین هستش نمیتونم برم به خاطر همین همش سرزنشم میکنم که چرا درس نخوندی اینحرفا وهمش به سرکوفت میزنن که سال اخرم رو به خوبی نگذرادم وچون بچه های فامیل که همسن من هستن تونستن برن ارتشی بشن همش سرکوفتم میزندد و ما مشکل مالی نداریم و پدر ومادرم سعی دارن من مجبور کنن برم سربازی و به خاطر اینکه هروز تو خونه نشستم و بهشون میگم میخوام برم کار کنم میگن نه نمیخواد باید بری سربازی من دوسدارم برم دانشگاه و هم تحصیل کنم همکار ولی پدر ومادر میگن تو اگه میخواستی درس بخونی دیپلمتو میخوندی که بری استخدام شی همچیز در خانواده ما تحمیلیست ومن اگر ضربه روحیم هم خوردم بنا به مسکلات خانواده است وانها قانع بشو نیستنند ولی من همچنان صبوری میکنم تا در اینده بتوانم انسان موفقی برای خودم باشم و خودم به خودم افتخار کنم ولی خانوداه و فامیل در راس انرژی منفی هایم هستن و مرا میترساند و بیشتر فکر نابودی و ناامیدی میکنم خوشحال میشم از راهنمایتون استفاده کنم تا شما مرحمی برای درد هایم باشید

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام دوست عزیز
      گفته بودید “ولی من همچنان صبوری میکنم تا در اینده بتوانم انسان موفقی برای خودم باشم و خودم به خودم افتخار کنم” در واقع سرمایه شما امید و پشتکار شما خواهد بود که در آینده به نتیجه خواهد رسید. اما وقتت را به خاطر تردیدها تلف نکن. اگر از خدمت معاف نمی شوی که سریع تصمیم بگیر که یا سربازی بروی و یا درست را ادامه دهی. شاید خانواده کمی نسبت به توانمندی شما تردید پیدا کرده باشند اما به جای اختلاف نظر پیدا کردن همین الان ثابت کن که لیاقتش را داری. اگر می خواهی کار کنی یک یکی دو ماه مهلت بگیر و خودت را ثابت کن. اگر می خواهی درس بخوانی نشان بده که علاقه مند هستی. پس برای خودت راهی پیدا کن و دست به کار شو.

  31. حنانه می گوید

    سلام وقت شما بخیر باشه. من تازه کنکور ریاضی دادم و 19 ساله ام.دختر هستم. خیلی دلم میخواد دستم تو جیب خودم باشه اما خانواده ام به کار بیرون راضی نیستند. میشه راهنمایی ام کنید.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      برای این که دستت توی جیب خودت باشد حتما نیازی نیست که یک کار فیزیکی و بیرون از خانه داشته باشی. می توانی یک مهارت که مورد علاقه ات هست یاد بگیری و از طریق فضای مجازی اقدام به آموزش یا فروش آن کار کنید. خودتان را محدود نکنید که حتما باید کار بیرون از خانه باشد. الگوهایی پیدا کنید که در خانه هستند ولی درآمد بالایی دارند. امروزه شغل های زیادی را می توان به کمک فضای مجازی انجام داد. بنابراین اول بدان که می خواهی چه کار کنی بعد مهارتش را یادبگیر و سپس کسب کار کوچک خودت را آغاز کن و بعد اگر تمایل داشتید گسترش دهید.

  32. فاطمه می گوید

    سلام .من فارغ التحصیل ارشد ریاضی ام.سابقه تدریس دارم.ولی هرجا میرم کاری پیدا نمیکنم.باید کجا برم چطور کار پیدا کنم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ آیا منظورتان همان تدریس هست یا هر کاری که باشد؟ به چه مهارتی نیاز دارید؟ آیا می‌توانید با خلاقیت یک مهارت جدید کسب کنید؟ آیا می‌توانید از فضای مجازی استفاده کنید؟ به سوالات فکر کنید پاسخ برایتان روشن‌تر خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید از بخش مشاوره خصوصی اقدام کنید.

  33. عرفان می گوید

    سلام
    من ترم ۳ مهندسی صنایعم
    به رشته م خیلی علاقه دارم و تقریبا بازار کارش شامل تمام مراکز اداری دولتی و خصوصی میشه و حتی در بعضی زمینه های مدیریتی و نظری کارخانجات هم امکان اشتغال هست
    من به کارآفرینی و مدیریت علاقه دارمو اعتماد به نفس و توانایی برقراری ارتباط خوبی دارم.
    قصد دارم وارد کار بشم
    به نظرتون با توجه به تحصیلات کمم
    باید دنبال کار با درآمد باشم
    یا که دنبال کار آموزی برم
    به نظرتون بهتره کار های اداری شرکت های اسمو رسم دار رو پیگیر بشم یا مراکز خصوصی خرد؟
    ممنون

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      سعی کنید در یک گرایش خاص از رشته خودتان مطالعه کنید، کار عملی داشته باشید، جستجو کنید تا اول به یک متخصص در حیطه کاری خود تبدیل شوید. سپس با کمک روابط عمومی که دارید خود را به هر کجا که احساس می کنید پیشرفت شغلی بهتری دارید معرفی کنید تا بتوانید پیشرف کنید و در آینده هم همان طوری که گفتید خودتان به یک کارآفرین تبدیل شوید.

  34. امین می گوید

    سلام من ۲۵ سال دارم و لیسانس مهندسی برق علاقه دارم که متخصص قلب یعنی پزشک بشم اما مشکلات مالی داریم و ازدواج هم نکردم نمی‌دونم که برم برای پزشکی یا نه؟
    البته مادرم بازنشسته و حقوق بگیر هست

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      تقریبا می توان گفت که علاقه در هر کاری حرف اول را می زند اما:
      علاقه باید واقعی یا به تعبیری اشتیاق سوزان باشد و یک شبه از بین نرود.
      توانایی گذراندن حداقل ده سال دروس پزشکی داشته باشید و نگران هزینه هم نباشید.
      در کل این کار امری شدنی هست اما نیاز به اشتیاق سوزان، پشتکار و صبر هست که خودتان بهتر می توانید تشخیص دهید که آیا این ویژگی ها در درون شما هست یا خیر.

  35. حسام بهرامی می گوید

    سلام
    من یه فرد متاهلم.لیسانس حسابداری دارم
    4 ماهه بیکارم
    هرشرکتی میرم سابقه کار میخوان ک ندارم…به نظرشما چیکار کنم؟پیش کی برم؟
    خرج خونمو از کجا بیارم؟
    ای بابا…اینقدددد خستمک حالم از خودمم بهم میخوره…
    کسی اگه نظرییا کمکی تونست بکنه…

  36. علی می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه و رشتمم تجربی و توی کنکور قبول نشدم الان هم به اصرار خانواده موندم برای کنکور ۹۹ که اونم حوصله درس خواندن براش ندارم و تا حالا چیزی نخوندنم. علاقه من به رشته زیست شناسی جانوری هست و از رشته های بیمارستانی بیزارم.رشته های زیست شناسی هم که بازار کار مناسبی ندارن میخواستم بدونم کار مناسبی در همین زمینه رشته زیست جانوری هست که بشه براش وقت گذاشت و درآمد مناسبی داشته باشه؟ و اینکه از طریق تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور میشه به این شغل رسید؟و اگه چنین چیزی امکان پذیر نیست رشته بدون کنکوری هست که درآمد مناسبی داشته باشه و بتونم روش وقت بذارم؟
    و شما برای جوانی با وضعیت من چه پیشنهاد میکنید؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به نظر می‌رسد که هنوز به علاقه واقعی یا همان اشتیاق سوزان دست نیافته اید و شاید تغییر رشته صرفا برای جا نماندن از تحصیل هست. توصیه می کنم که از چارچوب‌های ذهنی خود
      که فقط تحصیل تنها راه ثروتمند شدن هست خارج شوید. اگر دوست دارید به شغل پردرآمد برسید می توانید در کنار تحصیل به کاری که شما را به هیجان می آورد بپردازید و اگر در طول مدت تحصیل بتوانید علاقه واقعی خود را به مهارت تبدیل کنید می‌توانید به درآمد خوب هم برسید.

  37. 22 می گوید

    سلام وقتتون بخیر من لیسانس برق دارم و البته بیکار هستم نمیخوام در رابطه با رشتم برم سر کار الان سردرگم هستم چه مهارت هایی رو باید داشته باشم تا بتونم کار پیدا کنم شما چه پیشنهادی میدین
    شرکت ها و بازار کار کلا الان به چی بیشتر نیاز دارند

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      در مرتبه اول باید ببینید شما در چه زمینه ای توانمندی و علاقه دارید و این موضوع بسیار مهم است و در مقالات زیادی در وب سایت به آن پرداختیم. در مرتبه دوم باید روی این توانمندی کار کنید و الان خوشبختانه آموزش به سادگی در دسترس همه وجود دارد. آنگاه می‌توانید با دست پر سراغ شرکت هایی که خودتان می پسندید بروید نه جاهایی که بعد از یک سال بدون هیچ علاقه از آن جا خارج شوید.
      اگر در زمینه آنلاین علاقه داشته باشید الان بازاریابی، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، تولید محتوا و … مناسب هست اما همان طور که گفتم پیدا کردن توانمندی و علاقه خودتان در ابتدا مهم هست.

  38. سارا می گوید

    با سلام
    من از شرکت قبلیم اومدم
    بیرون و الان دنبال کار در ی فیلد جدید هستم فیلد طراحی سایت،،،یعنی سابقه کار تو این فیلد ندارم،،، واسه این فیلد درس می خونم و در حال یادگیریم نمونه کار آنلاینم دارم،،، واسه چندتا شرکت برای کارآموزی رزومه فرستادم زنگ نزدن،،، راستش منم چون تو شرکتهای بزرگ کار کردم میخوام تو یه شرکت بزرگ برم سرکار ولی شرکتهای بزرگ سابقه کار و تجربه میخان،،، که من در اون حد نیستم از لحاظ تجربه،،، به نظر شما بهترین راه چیه؟ شرکتای بزرگ کاراموز قبول کنن خیلی خوب میشه

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      به نظر خودتان چه انگیزه ای در شما هست که می‌بایست در یک شرکت بزرگ مشغول به کار شوید؟ به خاطر کسب اعتبار؟ به خاطر پولی که پرداخت می‌کنن؟ به خاطر بیمه شدن؟ آیا می توانید این انگیزه را در جایی دیگر بدست آورید؟ این که شما در یک شرکت بزرگ مشغول به کار شوید بسیار خوب هست اما اگر باعث می‌‌شود که انرژی زیادی از شما گرفته شود و باعث ناامیدی شما شود نمی تواند مفید باشد. بنابراین می توانید دنبال راه حل های دیگر هم باشید. اگر تخصص طراحی سایت دارید می توانید تخصص‌های دیگر مثل بازاریابی و … هم یادبگیرید و خودتان به درآمدهای خوبی برسید. اگر هم روحیاتتان بیشتر به سمت کارمندی هست می توانید از یک شرکت کوچکتر شروع کنید، قرار نیست شما همیشه در یک جا بمانید، بعد از کسب تجربه و طی کردن تکامل حتما می‌توانید در شرکت های بزرگ استخدام شوید.

  39. Mehran می گوید

    سلام با مدرک تحصیلی دنبال کار نباشین من لیسانس مهندسی مکانیک دارای کارت معافیت دائم غیر پزشکی دارم میرم کارگری اینا همش حرف باد هواس بیزنس و چمیدونم این چرتو پرتا الان که به اینجا رسیدم میگم ای کاش دیپلم میگرفتم میرفتم دنبال یه شغل که در عرض ۴ سال برا خودم سرمایه داشتم اما حیف…الان دیگه دیره باید کارگری کنی تا بفهمی زندگی کردن به این راحتی نیس که متخصصا و شیخای جامعه به اصطلاح روشن فکر ما میزنن هر حرفه و شغلی درآمد اولیه میخاد کسی که درآمد نداره باید از صفر شرو کنه بره بالا یه شبه میلیونر نخواهی شد…اونی که میگه باباش خر پوله یه شبه براش همه چیزو فراهم میکنه الان سه تا پ تو ایران کارآیی داره اول پول دوم پارتی سوم پدر…

  40. ساغر می گوید

    سلام من بیست سالمه،و دانشجوی تربیت معلم هستم و خیلی دلم میخواد توی دوران دانشجویی یه شغل داشته باشم،البته فعلا که تو دوران کرونا هستیم،ولی واقعا به پولش نیاز دارم به نظرتون چیکار کنم؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام
      اتفاقا الان بهترین زمان برای پی‌ریزی کسب و کار شماست که نه تنها به عنوان درآمد جانبی شما باشد بلکه در آینده هم بتوانی به خوبی از آن کسب درآمد داشته باشی. قلم و کاغذ بردار و یک طرف بنویس که چه استعداد، توانمندی و علاقه ای داری و در طرف دیگر بنویس که دقیقا چه کسانی به توانمندی شما نیاز دارند و این افراد چه خصوصیت و ویژگی‌هایی دارند. در نهایت با توجه به توانمدی خودت و ویژگی های مشتریانت می‌توانی وجه اشتراک را پیدا کنی. در زمانی که اغلب در خانه هستیم می‌توانی حسابی در مورد کاری که قراره انجام بدهی اطلاعات کسب کنی و مهارت خودت را افزایش بدهی. اگر به تدریس علاقه‌مند باشی می‌توانی فعلا در یک زمینه خاص و محدود کارت را به صورت آنلاین شروع کنی حتی با دو سه نفر و بعد گسترشش بدهی. مطمئن باش با تمرکز و افزایش اطلاعات و مهارت می‌توانی به درآمد خوبی برسی. توصیه می‌کنم مقالات سایت درباره رسیدن شغل و خودشناسی مطالعه کنید و پیشنهاد من این هست که کتاب ثروت درون را هم مطالعه فرمایید.

  41. عرفان می گوید

    سلام من ۱۷ سالمه میخوام از خانواده جدا بشم سال ۱۴۰۰ کنکور دارم میخوام برم سراغ یه کار باید چیکار کنم ؟

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام آقا عرفان
      خودت فکر می کنی چه کاری دوست داری؟
      اول برو سراغ اون کارهایی که دوست داری، شاید نیاز باشه یه کم تجربه کسب کنی تا بتونی در یک کار توانمند بشی.
      اگه سوالی بود بپرسید…

  42. پوریا می گوید

    با سلام
    من یک تاکسی بیرون شهری داشتم علاقه ام داشتم به این کار ولی به خاطر اینکه درامد خوبی نداشت فروختم.الان نمیدونم از کجا شروع کنم یا برم سر چه کاری که درامدش خوب باشه.بیکارم نمیتونم باشم .

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      با سلام
      اگر نیاز مالی زیادی دارید سعی کنید فارغ از علاقه کاری پیدا کنید و انجام دهید تا کمی احساس آرامش داشته باشید. در مرحله بعد در کنار کاری که انجام می دهید سعی کنید علاقه خود را پیدا کنید. (این مورد در مقالات سایت گفته شده یا می توانید کتاب ثروت درون را مطالعه کنید) سپس به تدریج اطلاعات لازم در خصوص علاقه خود کسب کنید و سعی کنید در مدت زمانی که به عنوان هدف انتخاب می کنید به مهارت لازم برسید. بعد می توانید کار دوم را با قدرت شروع و کار اول را کنار بگذارید.
      البته نیاز هست که این مورد بیشتر بررسی شود تا به بتوانید به نتیجه مطلوب تر برسید.

  43. رویا می گوید

    سلام
    من رشتم زیست شناسی سلولی و مولکولیه
    یه ترم مونده ک مدرک لیسانسم رو بگیرم ،نمیدونم از کجا شروع کنم رشته من بازار کار کمی داره و اینکه باید پارتی داشته باشی 🙁
    دنبال پیشرفتم و از خونه نشسان و بیکاری متنفرم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      با سلام
      در درجه اول باید بدانی که به چه چیزی علاقه داری و استعداد شما در چه کاری هست. سعی کنید برای خودتان تعریف واضحی از پیشرفت داشته باشید تا سر درگم نشوید. بعد از آن باید مهارت های خودتان را رفته رفته در زمینه کاری که می خواهید به آن بپردازید افزایش دهید چون صرف مدرک تحصیلی نمی تواند کارساز باشد. سعنی نکنید تمام فکرتان را درگیر پارتی و یا این گونه مسائل کنید و روی نقاط قوت خود تمرکز داشته باشید.

  44. پریا می گوید

    با سلام من فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستم در شهر کوچکی زندگی میکنم و متاسفانه شغلی مناسب من پیدا نمیکنم با اینکه خونوادم میتونن تامینم کنن اما دلم میخواد خودم مستقل باشم اگه ممکنه کمکم کنید من نه ماه تو یه شرکت خصوصی کار میکردم که تعطیل شد

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      با سلام
      آیا تمایل دارید در رشته تحصیلی خودتان مشغول به کار شوید؟
      شغل مناسب چه تعریفی برای شما دارد؟
      روحیه کارآفرینی دارید یا کارمندی دوست دارید؟
      الان چه توانمندی دارید که فکر می کنید می توانید استفاده کنید؟
      چه مهارت یا علاقه ای دارید؟
      و…..
      به این سوالات و مشابه این سوالات فکر کنید و به خودتان پاسخ دهید. در حین پاسخ دادن، به احتمال زیاد ایده های خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

  45. mino می گوید

    باسلام
    دختری ۲۳ ساله هستم ۴سال تو مغازه پدرم کار میکردم که بخاطر مشکلاتی‌که با پدرم داشتم موفق زیادی کسب نکردم الان ۲ هفته اس در شرکت بزرگی به عنوان اپراتور تولید کار میکنم حقوق و بیمه خوبی داره اما اصلا به رشته تحصیلی من که مهندسی صنایع غذایی هست ربطی نداره مدام فکرای منفی دارم که شدم کارگر اونم جایی که به رشته تحصیلی من ربطی نداره و میترسم امکان پیشرفت نداشته باشم و نمیدونم کار درست چیه؟ من دوست دارم پیشرفت شغلی داشته باشم ممنون میشم جوابمو بدین فکرم خیلی پریشونه

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      با سلام
      شما باید اول رسالت و هدفی که می خواهید به آن برسید پیدا کنید که می توانید مجموعه مقالات خودشناسی که در سایت هست مطالعه کنید. اگر در راستای رسالت خود زندگی کنید به قول خودتان حتی کارگر بودن هم مفید هست چون می دانید این مقدمه پیروزی شما خواهد شد. افراد زیادی به این طریق به جاهای بالا رسیدند. به عنوان مثال بازیکن فوتبالی که در ابتدا توپ جمع کن بود ولی اکنون یکی از ستاره های فوتبال دنیا شده است. مهم نیست الان چه کاری انجام می دهید بلکه مهم این هست که در کاری که انجام می دهید درجا نزنید و با برنامه ریزی به جلو حرکت کنید و این هم مستلزم این هست که بدانید از زندگی چه می خواهید.
      موفق باشید

  46. سامیار می گوید

    سلام دنبال یه شغل هستم هر چه تلاش میکنم پس انداز کنم درمدی ندارم و خسته شدم کم اوردم یه راهنمایی بکنید و اجرش با خداست براتون دعای خیر میکنم خواهشا .واقعا دارم نابود میشم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام دوست عزیز
      هر فردی در جاده زندگی ممکن است دچار یاس و ناامیدی شود. اما گاها در همین ناامیدی ها و تلاش دوباره اتفاق های خوبی می افتد. سعی کنید برای خودتان یک آرامش فکری ایجاد کنید که دوباره بتوانید بدون مزاحمت افکار منفی فکر کنید. باید بتوانید استعداد، علاقه و توانمندی هایتان که حتما دارا می باشید را شناسایی کنید. چه کاری یا مهارتی بلد هستید؟ آیا با توجه به بروز شدن بازار کار همین یک مهارت کافی هست یا باید بتوانید مهارت ارائه دادن(مثلا نوشتن یک رزومه خوب) را هم بلد باشید؟
      توصیه می کنم مقالات خودشناسی سایت را مطالعه کنید. مطالب رایگان و مفیدی دریافت خواهید کرد. البته اگر نیاز به مشاوره هم دارید می توانید از بخش مشاوره خصوصی با من در ارتباط باشید تا مشکل اصلی شما پیدا شود.

  47. Mari می گوید

    سلام
    بنده کارشناسی تغذیه ورزشی خوندم

    بیکارهستم مسلط ب کامپیوترهستم

    سابقه کارآمدتری هم دارم

    دنبال کارهستم درتمام زمینه هابخصوص اداری مارکتینگ کارشناس فروش

  48. امین می گوید

    سلام.من ۳۱ سالمه مدرک لیسانس دارم و اینکه هنوزبیکارم ترس تمام وجودم گرفته در خانه هستم وهیچ کاری نکردم. خسته شدم.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      سلام آقا امین
      قطعا شما پتانسیل هایی دارید که می توانید به کار ببندید اما شاید در زیر سایه ترس و اضطراب پنهان شده اند. به جای سردرگمی می توانید خودتان را خوب بشناسید و روی علاقه مندی و نقاط قوت خود تمرکز کنید، سعی کنید به مدرکتان اکتفا نکنید و هر روز یادبگیرید. انشاا… کم کم و در طول زمان به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.
      پاینده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.