کسب و کار خانگی فروش ادویه دارم. چطور درآمدم افزایش دهم؟

سوال در مورد کسب و کار خانگی فروش ادویه

سلام، یه سوال داشتم از خدمتتون

با توجه به این که ما در منطقه ای با تنوع گیاهان دارویی زندگی می کنیم، تصمیم گرفتم که کسب و کار خانگی فروش ادویه را انجام دهم. فروش ما به چند مغازه کوچک اطرافمان محدود شده و تقریبا درآمد کمی از این راه حاصل می شود. چه کار می توانم بکنم و این که آیا از طریق وب سایت هم می توانم بفروشم؟

من هم سلام دارم خدمت شما دوست عزیز

ایده کسب و کار خانگی شما بسیار خوب و مناسب هست. از طرفی یکی از نقاط قوت شما این هست که خوشبختانه این پتانسیل نیز در اطراف شما وجود دارد که تولید محصول را برای شما آسانتر می کند و این یک مزیت رقابتی محسوب می شود. اما می خوام یه مقدار پایه ای تر در مورد این سوال صحبت کنم تا دیگر دوستان هم که مشابه همین سوال دارند بتوانند به خوبی استفاده کنند و بعد در خلال همین بحث پاسخ شما را نیز بدهم.

 کسب و کار خانگی مناسب شما

اولین قدم در انتخاب هر کسب و کاری این هست که قبل از این که سراغ بازار و یا فضای مجاری بروید باید با خودتان کنار بیاید و در واقع خودتان را بهتر بشناسید چون این کار باعث می شود شما در آینده بهترین خودتان شوید و از کارتان لذت ببرید. بنابراین لازم هست که قبل از ادامه صحبت مقاله زیر را مطالعه کنید.

خودشناسی چیست؟ راهی برای رسیدن به لذت زندگی
این کار اشتباه است که با یک ایده خام و با نگاه کردن یک فیلم انگیزشی، خیلی سریع وارد کسب و کار شویم. مزیت خودشناسی این هست که شما در وسط راه کم نمی آورید و با قوت قلب بیشتری پیش می روید. بنابراین فرقی نمی کند که در ابتدای کار شما ادویه فروشی داشته باشید یا ایده فروش حیوانات خانگی، شما باید نقاط قوت و ضعف و این که آیا واقعا به این کار علاقه دارید یا نه را خوب بشناسید که راهکارهای آن در سایر مقالات وب سایت بهترین خود وجود دارد.

در باره کسب و کار خانگی آموزش ببینید

اگر می خواهید زود پیشترفت کنید باید در هر زمینه ای که قرار هست فعالیت کنید آموزش ببینید. آموزش خوب می تواند شما را به راحتی تا چند سال جلوتر بیاندازد. شاید این سوال برایتان مطرح شده باشد که در یک کسب و کار خانگی به جز تخصص تولید محصول چه آموزش هایی نیاز هست؟ اگر کمی دیدمان را از حالت سنتی به جدید بیاوریم می بینیم که شما برای موفق شدن در کارتان باید علاوه بر تخصص آموزش های فروش، ارتباط با مشتری، فن بیان و مذاکره و … را به خوبی فرا بگیرید. هر چه جلوتر می روید و پیشرفت می کنید شما به مهارت های بیشتری نیاز پیدا می کنید مثل مدیریت کارکنان و مهارت گسترش کسب و کار.

بررسی رقبا قبل از شروع

بررسی رقبا در کسب و کار خانگی

تا این جا ما خودمان را شناختیم و درباره کسب و کارمان نیز آموزش دیدیم. حال شما باید سراغ رقیبانتان بروید و آن ها را بررسی کنید. نقاط ضعف و قوت آن ها را خوب بشناسید. حداقل کاری که می توانید انجام دهید این هست که سراغ وب سایت های آن ها بروید و کار بررسی را از آن جا شروع کنید. از گرافیک سایت گرفته تا راحتی در خرید و … را چک کنید. خودتان را جای یک مشتری قرار دهید و ببینید که چه حسی نسبت به این وب سایت ها پیدا می کنید.

این سوال مهم را از خودتان بپرسید

یک سوال مهم که باید از خودتان بپرسد و دائم پاسخ آن را چک کنید این هست که کسب و کار من نسبت به سایر رقبا چه مزیتی دارم. آیا می خواهم مثل آن ها کارم را پیش ببرم؟ مثلا ادویه های شما چه تفاوتی با سایر رقبایتان دارد؟ یا این که اگر شما بتوانید سریع تر از رقبا این کالا را دست مشتری برسانید که خود یک مزیت رقابتی برزگی به شمار می رود. این سوال را بارها از خودتان بپرسد و به آن پاسخ دهید چون سود زیادی در این سوال نهفته است و کلید حل بسیاری از کسب و کارها به شمار می رود.

کل بازار مال شما نیست

برخی از افراد فکر می کنند که می توانند با تلاش و صرف هزینه کل بازار را از رقبا بگیرند. اما در دنیای امروز این کار ضروری نیست چون فقط وقت تلف کردن هست. اگر کتاب های در حوزه کارآفرینی را مطالعه کنید، یکی از اصول مهمی که به آن پرداخته می شود و تاکید زیادی روی آن دارند همین مورد هست که شما باید به صورت کاملا هوشمندانه گوشه ای از بازار را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. انتخاب گوشه بازار نیز خود یک علم و هنر هست. به عنوان مثال نباید جایی را انتخاب کنید که افراد آن پول زیادی برای پرداخت ندارند.

آیا می شود کار فروش ادویه در اینترنت شروع کرد

بعد از یادگیری مطالب بالا حالا می توانم با خیال راحت تر به این سوال پاسخ دهیم که آیا می شود کسب و کار خانگی فروش ادویه را در بستر اینترنت برد؟ و پاسخ این هست که چرا که نه؟ برای این کار شما باید یک وب سایت با نام مناسب انتخاب کنید و آن را طراحی کنید. در شروع کار نیاز نیست که وسواس زیادی به خرج دهید. در حقیقت:

نیازی نیست عالی باشید که شروع کنید بلکه باید شروع کنید تا عالی شوید.
شما باید مثل یک کودک، ابتدا راه رفتن را بیاموزید تا بعد بتوانید با سرعت بدوید. بعد از این که وارد دنیای کسب و کار آنلاین شدید باید مرتب مطالعه داشته باشید و اطلاعات خود را به روز کنید. یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این هست که درباره محصول خود محتوا تولید کنید. این محتوا می تواند به صورت فیلم، عکس یا نوشته باشد که در وب سایت خود قرار می دهید.
به عنوان مثال شما باید درباره خواص ادویه های خود و این که از هر کدام چه استفاده ای می توان کرد مطلب جمع کنید و برای مخاطبان هدف خود بگذارید.
بعد از این مرحله کم کم در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان مطلب بگذارید و اجازه دهید به مرور زمان مخاطبان شما جذب سایت شما شوند. در این هنگام با یادگیری مهارت های فروش می توانید به صورت بسیار گسترده تر از قبل محصولات خود را به فروش برسانید.
شما هم می توانید سوال خودتان را از طریق ایمیل روبه رو ارسال کنید. behtarinekhod@gmail.com 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.