حال خوش قسمت دوم (ترس و امید)

ترس و امید در زندگی

در قسمت قبل از رادیو بهترین درباره کنترل و رودی‌های ذهن و اهمیت حذف باورهای منفی در موفقیت افراد گفتیم در این قسمت به نقش ترس و امید در زندگی می پردازیم.

برای شنیدن قسمت قبل و کنترل و رودی‌های ذهن کلیک کنید.

وقتی به زندگی افراد موفق نگاه می کنیم متوجه می شویم که دو عامل ترس و امید در درون آن‌ها موج می زند.این افراد یاد گرفته‌اند که چگونه با ترس‌هایشان کنار بیایند وامیدوارانه به زندگی نگاه کنند. اما افراد معمولی همیشه به ترس‌هایشان چسپیده‌اند و سال ها در تردید و دودلی باقی می‌مانند و در برزخی که برای خود ساخته‌اند جسم و روح خود را فرسوده می کنند. ترس و امید در دل همه هست اما نحوه نگاه به این دو تفاوت دارد. افراد موفق می‌دانند که ترس یک توهم ذهنی هست که با انجام آن کار از بین می رود اما افراد ناموفق همیشه پا روی ترمز درونی خود که همان ترس‌هایشان هست گذاشته‌اند و به خودشان اجازه نمی‌دهند که حتی قدم اول را بردارند.

دانلود فایل صوتی بالا

از ترس و امید برای حرکت استفاده کنید

ممکن است هدف بزرگی داشته باشید و سالیان سال فقط در ذهنتان نگه داشته باشید. شما تصمیم بگیرید همین امروز هدفتان را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. یک بار دیگر به هر بخش کوچک نگاه کنید، آیا هنوز می ترسید؟ اگر جواب مثبت هست باز به بخش کوچکتر تقسیم کنید تا زمانی که برایتان راحت و عادی باشد. حال اولین قدم را بردارید.

شاید اولین قدم مطالعه یک کتاب یا ثبت نام در یک کلاس باشد. همین کار را انجام دهید. بسیاری از افراد دقیقا همین جا فریب می خورند و احساس می کنند که این قدم آن‌قدر کوچک هست که نمی‌تواند آن‌ها را به هدفشان برساند بنابراین دوباره به همان روال سابق برمی‌گردند و باز سالیان سال در ترس و امید و شک باقی می‌مانند. اما نکته این‌جاست که اگر قدم اول که بسیار کوچک هست را بردارید مطمئنا انرژی و انگیزه لازم برای حرکت رو به جلو را به شما خواهد داد. البته ترس همیشه بد نیست، ترس باید ما را به حرکت وادارد نه این که آن‌قدر زیاد باشد که ما را زمین گیر کند.

زمانی که قدم دوم را برداشتید، انرژی لازم برای انجام قدم سوم را خواهید داشت و به همین ترتیب شما بعد از مدتی وقتی به پشت سر خود نگاه می کنید می توانید پیشترفت ملموسی را ببینید.

اگر احساس می‌کنی هنوز عشق و علاقه و رسالت زندگی‌ات را پیدا نکردی می‌توانی کتاب ثروت درون را مطالعه کنی.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.