حال خوش قسمت سوم (رسالت زندگی)

ارتباط خودشناسی و حال خوش

در این بخش از رادیو بهترین به ارتباط خودشناسی و حال خوش می‌پردازیم. و با دو مثال بیشتر از اهمیت خودشناسی و کشف رسالت زندگی صحبت می کنیم.

دانلود فایل صوتی

شاید بارها شده که کتاب یا آموزشی را تهیه کرده‌اید اما چندان روی شما تاثیری نداشته است و بعد از آن احساس کرده‌اید وقت و هزینه زیادی از شما گرفته شده است. شاید فکری که می‌کنید این هست که مدرس این دوره خوب توضیح نداده یا محتوای خوبی تولید نشده است اما یکی از دلایل عمده این موضوع به این برمی گردد که شاید ما انتخاب خوبی نداشته‌ایم و این آموزش در شرایط فعلی مورد نیاز ما نبوده است.

ریشه انتخاب های درست ما در این هست که ما بدانیم کی هستیم و چه نیازی داریم تا بتوانیم بهترین تصمیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم و در نهایتا با نتیجه گرفتن از آموزش و نزدیک شدن به موفقیت حال بهتری کسب کنیم.

در مثالی دیگر شاید برای همه اتفاق افتاده باشد که بارها در زندگی هدف‌گذاری کرده‌ایم اما به نتیجه نرسیده‌ایم. چرا بارها این مورد را در زندگی خود شاهد بوده‌ایم؟ یکی از دلایل مهم آن این هست که قبلا از آن که بدانیم کیستیم  و برای چه کاری ساخته شده‌ایم و واقعا رسالت زندگی ما کجا هست، به خاطر عجله‌ای که برای رسیدن موفقیت داریم و یا با توصیه جامعه کاری انجام داده‌ایم و هدفی برگزیده‌ایم اما این هدف ما را به مقصود نرساند.

بنابراین اگر خودمان را خوب نشناسیم با وجود این که هزینه می کنیم، هدف‌گذاری انجام می دهیم و زمان زیادی صرف می‌کنیم اما شاید به مقصد دلخواه نرسیم و این ما را ناامید کند. و مشکل این‌جاست که با هر بار ناامید شدن اعتماد به نفس و عزت‌نفس ما کاهش پیدا می‌کند و انگیزه خود را از دست می‌‌دهیم.

البته واضح هست که خودشناسی یک فرایندی هست که در طول زمان باید انجام داد و یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما اگر هر روز روی خودمان کار کنیم نتایج فوق العاده آن در آینده نزدیک روی زندگی خود شاهد هستید.

4 نظرات
  1. اکرم غنی زاده می گوید

    خیلی خوب و تاثیر گذار بود ممنون از آموزشاتون

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      خواهش می کنم
      موفق و بهترین خودتان باشد

  2. محمد حسن می گوید

    سلام
    خیلی ممنون برای این مطالب مفید که واقعا ارزش صرف اینترنت رو داره

  3. علیرضا می گوید

    سلام
    تشکر از شما بابت فایل های خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.