33 فیلم انگیزشی سینمایی که شما را شگفت زده می کند + دیالوگ‌ های معروف

برای افزایش انگیزه خود چیکار می‌کنید؟ کتاب مطالعه می‌کنید، سمینار میرید یا جملات انگیزشی می‌خوانید؟ همه این روش‌ها خوبن. اما من یک راه عالی دیگر هم براتون سراغ دارم و آن تماشای فیلم انگیزشی سینمایی است. چقدر خوب است که در زمان تفریح یا استراحت خود فیلم ببینید. آن هم فیلم‌هایی که بهتون انگیزه و امید بدهد.

فیلم قدرت زیادی در جذب مخاطب دارد، به همین دلیل صنعت فیلم سازی هر روز در حال پیشرفت است. گاهی اوقات یک فیلم تا مدت‌ها (حتی تا آخر عمر) در ذهن یک نفر باقی می‌ماند. تک تک فیلم های انگیزشی زندگی که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهم کرد، بسیار امید دهنده هستند. در ادامه با این فیلم‌ها آشنا خواهید شد.

رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک یک فیلم انگیزشی سینمایی

اولین فیلمی که قرار است در این مقاله به آن اشاره کنم، رستگاری در شاوشنک است. این فیلم را به این دلیل اول از همه آوردم که سال‌هاست به عنوان بهترین فیلم تاریخ شناخته شده است. همچنین این اثر در سایت imdb بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. رستگاری در شاوشنک یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی امید دهنده است که بدون شک با یک بار دیدن آن راضی نخواهید شد. موضوع این فیلم درباره مرد جوانی به نام اندی است که به اتهام قتل همسر و دوستش، به حبس ابد محکوم می‌شود. زندان مکانی است پر از ناامیدی و خشونت. اما اندی مجهز به نیرویی منحصر به فرد است که از آن به عنوان بهترین چیز یاد می‌کند و آن چیز امید است. او بوسیله نیروی امید در خود، موفق می‌شود که حصارهای زندان را شکسته و به رستگاری دست پیدا کند. به هیچ عنوان تماشای این فیلم را از دست ندهید.

دیالوگ معروف فیلم:

امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز باشه و هیچ چیز خوبی هرگز نمی‌میرد

فارست گامپ

فارست گامپ، یک فیلم انگیزشی سینمایی

فارست گامپ یک فیلم انگیزشی سینمایی معرکه است که با دیدن آن از خود بیخود می‌شوید. اگر به دنبال یک فیلم هستید که علاوه بر انگیزشی بودن، خنده دار نیز باشد، این شاهکار را از دست ندهید. فارست گامپ، یک جوان ساده دل (و البته کمی خنگ) بوده که در ایستگاه اتوبوس منتظر نشسته است. با اولین فردی که کنارش می‌نشنید، شروع می‌کند به تعریف کردن زندگی پر فراز و نشیبش. فارست از دوران کودکی، دارای بهره هوشی کمتری نسبت به هم سن و سال‌های خود بوده است. همین دلیل کافی بود که او به طور مرتب مورد تمسخر بقیه قرار بگیرد. اما فارست یک فرمول ساده و بی نظیر برای زندگی خود داشت: تلاش برای رسیدن به موفقیت بدون توجه به حرف دیگران. این فرمول به او کمک کرد که به تمامی آرزو‌های خود در زندگی، دست پیدا کند. این فیلم به شما می‌آموزد که برای رسیدن به موفقیت به بهره هوشی خیلی بالایی نیاز نیست.

دیالوگ معروف فیلم:

مامانم همیشه می‌‎‌گفت زندگی مثل یک جعبه شکلات می‌مونه. هیچ وقت نمی‍‌فهمی قراره چی ازش گیرت بیاد

دوست داری ریشه بی‌انگیزگی خودت را پیدا کنی. 21 دلیل براش وجود داره… کلیک کنید.

در جستجوی خوشبختی

در جستجوی خوشبختی زیبا ترین فیلم انگیزشی سینمایی

فیلم در جستجوی خوشبختی واقعا فیلم بی نظیری است. نکته مهم این است که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده و بازگو کننده زندگینامه کریس گاردنر (کارآفرین اهل آمریکا) است. در ثانیه به ثانیه این فیلم، تلاش‌های مردی را خواهید دید که با چالش‌های زندگی خود مبارزه کرده و حتی یک بار هم تسلیم نمی‌شود. مشکلات او در زندگی یکی دو تا نیست. عدم توانایی پرداخت اجاره خانه‌اش، از دست دادن همسرش به دلیل بی پولی از جمله مشکلات او هستند. اما  گاردنر یک هدف دارد و آن استخدام شدن در یک شرکت معروف به عنوان بازاریاب است. در آخر فیلم این خواسته او به شکل زیبایی تحقق می‌یابد.

دیالوگ معروف فیلم:

برای خوشبخت شدن اولین قدم اینه که بگی من میتونم

فیلم انگیزشی سینمایی شلاق

شلاق یک فیلم انگیزشی سینمایی زیبا

یک استاد سختگیر، یک شاگرد سخت کوش و تقابل دیدنی این دو شخص، داستان جذاب و دیدنی فیلم شلاق را تشکیل می‌دهد. در سال 2016 در یک نظر سنجی، فیلم شلاق جزو 100 فیلمی قرار گرفت که باید قبل از مرگ دید. واقعا هم همینطور است. باید اعتراف کنم انگیزه‌ای که من از این فیلم گرفتم آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتم که با تمام وجود برم تو دل مشکلات! با دیدن این فیلم متوجه می‌شوید که رسیدن به موفقیت بها دارد و اندرو نیمن (نقش اول این فیلم) به خوبی این بها را می‌پردازد. خدا وکیلی اگه شما همچین استادی داشتید، به مسیر خودتون ادامه می‌دادید یا فرار می‌کردید؟!

دیالوگ معروف فیلم:

هیچ کلمه‌ای در زبان زیانبارتر از آفرین نیست                                    

دست نیافتنی ها

دست نیافتنی ها یک فیلم انگیزشی سینمایی

گاهی اوقات پیدا شدن یک نفر، میتواند زندگی شخصی را به طور کلی عوض کند. این موضوع را به صورت واضح می‌توانید در فیلم دست نیافتنی‌ها ببینید. این فیلم انگیزشی سینمایی داستان یک مرد معلول به نام فیلیپ است که با آمدن یک فرد به نام دریس (به عنوان پرستار) امید تازه‌ای به زندگی پیدا می‌کند. این فیلم علاوه بر انگیزشی بودن طنز آمیز هم بوده و دلیل آن نیز کارها و حرف‌های خنده دار دریس (با بازی عمر سی) است. راستی تا یادم نرفته اینم بهتون بگم که این فیلم هم بر اساس واقعیت ساخته شده است.

دیالوگ معروف فیلم:

معلولیت اصلی‌ام این نیست که روی یک ویلچر نشستم. بلکه اینه که باید بدون اون باشم

ذهن زیبا

فیلم انگیزشی سینمایی ذهن زیبا

ذهن زیبا داستان واقعی یک ریاضی دان به نام جان نش را روایت می‌کند که به بیماری اسکیزوفرنی (روان گسیختگی) دچار می‌شود. جان نش (با بازی راسل کرو) توانایی بی نظیری در کار کردن با اعداد دارد. ابتدا همه چیز به ظاهر مرتب است، اما به مرور اطرافیانش متوجه رفتارهای مشکوک و عجیب در او می‌شوند. در ادامه تلاش‌های جان نش و فداکاری‌های همسر او، باعث می‌شود که با وجود این بیماری به موفقیت‌های بزرگی در زمینه علم ریاضیات دست پیدا کند. بدون شک فیلم ذهن زیبا را می‌توان یکی از کارهای خوب راسل کرو (در نقش جان نش) قلمداد کرد، چون خیلی زیبا در نقش خود فرو رفته است.

دیالوگ معروف فیلم:

شاید داشتن یک ذهن زیبا خوب باشد. اما چیزی که مهم تر است، داشتن قلبی زیباست

مردی که بینهایت را می دانست

فیلم مردی که بینهایت را می‌دانست یک فیلم انگیزشی سینمایی

یک داستان واقعی دیگر که بر اساس یک ریاضی دان هندی به نام سرینیواسا رامانوجان در سال 2015 ساخته شد. مردی که بینهایت را می‌دانست، داستان یک جوان با استعداد در زمینه ریاضیات است که علاقه دارد دیگران را با نبوغ خود آشنا کند. در ادامه او با فرستادن یک نامه به انجمن سلطنتی انگلستان، نظر یک استاد ریاضی را به خود جلب می‌کند. با اینکه او بسیار با استعداد است، اما همه از ورود او به دانشگاه خوشحال نمی‌شوند. این فیلم به شما نشان می‌دهد که باید خود را باور داشته باشید، زمانی که هیچ کس شما را باور ندارد.

دیالوگ معروف فیلم:

هاردی (استاد دانشگاه): عدد تاکسی خیلی مسخره بود!
رامانوجان: مگه عددش چند بود؟
هاردی: 1729
رامانوجان: اشتباه میکنی هاردی! این عدد کوچکترین عددیه که میشه به دو راه متفاوت به صورت مجموع دو مکعب کامل نوشت!

 

فیلم آموزشی بر فراز قله انگیزه (راهی برای رسیدن به انگیزه پایدار). همین حالا کلیک کنید

فیلم انگیزشی سینمایی مرد سیندرلایی

مرد سیندرلایی یک فیلم انگیزشی سینمایی

فیلم مرد سیندرلایی را حتما تماشا کنید، به این دلیل که درس‌های بزرگی را به شما یاد می‌دهد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و بازگو کننده زندگینامه جیمز جی برادک (بوکسور مشهور آمریکایی) است. او که به عنوان یک بوکسور حرفه‌ای مشغول است، در یکی از مسابقات از ناحیه دست آسیب می‌بیند. به همین دلیل از مسابقات کنار گذاشته شده و مجبور می‌شود برای امرار معاش کارگری کند. اما اوضاع بد اقتصادی باعث می‌شود که او نتواند هر روز کار کند (به علت حجم زیاد متقاضیان کار). در ادامه روزنه امیدی برای او باز می‌شود و فرصت جدیدی پیدا می‌کند که زندگی خود را دوباره بسازد.

دیالوگ معروف فیلم:

تنهایی، یعنی ساعت نشون بده وقت خوابیدن نیست و تو خوابیت نیاد. اما بخوابی که زمان را بکشی. بخوابی تا ساعت‌ها بگذرند. اون روز یعنی تو مردی!

12 سال بردگی

12 سال بردگی یک فیلم انگیزشی سینمایی

این فیلم شما را می‌برد به حدود 170 سال پیش. زمانی که از سیاه پوست‌ها به عنوان برده یاد کرده و آن‌ها را خرید و فروش می‌کردند. در این فیلم شاهد سختی کشیدن‌های یک سیاه پوست به نام سالومون نورثاپ در بازه زمانی دوازده سال از زندگی‌اش هستیم. سالومن یک دلیل محکم برای تحمل این سختی‌ها داشت و آن نیز دیدن دوباره خانواده‌اش بود. این فیلم تنها گوشه‌ای از سختی‌های سیاه پوستان بیچاره را در دوران بردگی به دنیا نشان می‌دهد. این فیلم انگیزشی سینمایی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دیالوگ معروف فیلم:

اسیر‌ها دو دسته‌اند: اون‌هایی که توصیه می‌کنن برای بقا باید مطیع بود و اون‌هایی که اعتقاد دارن زندگی در بردگی، اصولا زندگی نیست

نظریه همه چیز

فیلم نظریه همه چیز

اما می‌رسیم به فیلم سینمایی انگیزشی نظریه همه چیز که بر اساس زندگینامه استیون هاوکینگ ساخته شده است. کسی که به همه دنیا ثابت کرد که هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی قدرت یک انسان را بگیرد. او که به بیماری ALS مبتلا شده بود، هیچگونه حرکتی نمی‌توانست انجام دهد. ولی مغز او می‌توانست کار کند و به نظر می‌آید که همین برای انگیزه دادن به او کافی بود. او با وجود معلولیت تحقیقات مهمی را در زمینه کیهان شناسی انجام می‌دهد. اگر با این فیلم انگیزه نگیرید، با هیچ فیلم دیگری نمی‌توانید!

دیالوگ معروف فیلم:

زندگی هر چقدر هم که بد به نظر برسه، همیشه کاری هست که بشه انجام داد و در آن موفق بود. تا زمانی که زندگی هست، امید هم هست

فیلم انگیزشی سینمایی دورافتاده

دور افتاده، یک فیلم انگیزشی سینمایی خیره کننده

یک لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در یک جزیره گیر افتاده‌اید. نه خبری از غذا هست، نه خبری از آتش و نه از جای گرم و نرم برای خواب! فیلم دورافتاده ماجرای یک مأمور پست به نام چاک بوده که به خاطر سقوط هماپیما، 4 سال از زندگی خود را در یک جزیره به تنهایی می‌گذراند. بعد از 4 سال او تصمیم می‌گیرد که بهتر است ریسک کرده و شانس خود را برای رهایی از آن جزیره امتحان کند. در ضمن این فیلم یک پیام بزرگ به ما می‌دهد که اگر انسانی واقعا در تنگنا و سختی باشد، کم کم متوجه می‌شود که چه توانایی‌های بزرگی دارد!

دیالوگ معروف فیلم:

من کاملا ناتوان بودم. حتی توانایی اینو نداشتم که خودکشی کنم تو اون جزیره. ولی یه روز جزر و مد دریا واسم یه بادبان آورد و من الان اینجا هستم. کی میدونه جزر و مد زندگی فردا چی واسم میاره!؟

فیلم انگیزشی سینمایی بازگشته  

بازگشته یک فیلم انگیزشی سینمایی

فیلم انگیزشی سینمایی بازگشته به طرز عجیبی دیدنی و شوکه کننده است. از داستان فیلم بگیرید تا انتخاب بازیگران و جلوه‌های ویژه فیلم، همگی بی نظیر هستند. ماجرا از این قرار است که هیو گلاس (با بازی خیره کننده لئوناردو دی‌کاپریو) به همراه پسرش و یک تیم 40 نفره به شکار رفته‌اند. در ادامه هیو گلاس به وسیله یک خرس گریزلی به طرز باورنکردنی زخمی‌ شده و در همان بین یکی از هم گروهی‌هایش پسر او را به قتل می‌رساند. در ادامه او برای گرفتن انتقام قتل پسرش باید زنده بماند و در ادامه سختی‌هایی را تجربه می‌کند که تا فیلم را تماشا نکنید، باور نخواهید کرد!

دیالوگ معروف فیلم:

یادت میاد مامان در مورد باد چی میگفت؟ باد نمیتونه به درختی با ریشه محکم صدمه بزند

بازی تقلید

بازی تقلید یک فیلم انگیزشی سینمایی معرکه

این فیلم داستانی واقعی داشته و مربوط به جنگ جهانی دوم است. کشور انگلیس مشغول مقابله کردن با ارتش هیتلر است که دولت انگلیس تصمیم می‌گیرد کاری بزرگ انجام دهد. گروه از ریاضی دان‌ها استخدام می‌شوند که کار شکستن کدهایی به نام انیگما را انجام دهند که نازی‌ها از طریق آن‌ها، با هم حرف‌های سری می‌زنند. فیلم انگیزشی سینمایی بازی تقلید را حتما تماشا کنید، به این دلیل که به شما نشان می‌دهد هیچ کاری غیر ممکن نیست.

دیالوگ معروف فیلم:

گاهی وقتا همون آدمی که هیچکس فکرشم نمیکنه، کاری میکنه که هیچکس فکرشم نمیکنه

سخنرانی پادشاه

سخنرانی پادشاه یک فیلم انگیزشی سینمایی

یک پادشاه که به لکنت زبان دچار بوده و باید جلوی میلیون‌ها نفر سخنرانی کند. جرج ششم (پادشاه بریتانیا) برای حل این چالش، به یک پزشک مراجعه می‌کند. در ادامه شاهد تلاش‌های این پادشاه برای مقابله با مشکلش هستیم. در نهایت او موفق می‌شود یک سخنرانی نسبتا خوب انجام داده و بدین صورت همه یک نفس راحت بکشند! فیلم انگیزشی سینمایی سخنرانی پادشاه را حتما تماشا کنید و مطمئن باشید که با این کار انگیزه خود را چندین برابر می‌کنید.

دیالوگ معروف فیلم:

لاینل (روانشناس): من معتقدم سیگار شما را می‌کشد.
جرج ششم: اما دکترام گفتن برای حنجره‌ام خوبه. اونا همشون القاب سلطنتی گرفتن.
لاینل: پس رسما ابلهن!

گرگ وال استریت

فیلم گرگ وال استریت

گرگ وال استریت یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی کسب و کار است که تماشای آن خالی از لطف نیست. داستان این فیلم در مورد زندگینامه جردن بلفورت (یک دلال سهام) است که در بازار سهام فعالیت می‌کند. او فردی سخت کوش است که از صفر خود را به جایگاه مطلوبی در این بازار می‌رساند. اما بلفورت (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) به مرور وارد قسمت تاریک این بازار یعنی کلاهبرداری‌ها می‌شود.

دیالوگ معروف فیلم:

تو میتونی، اگر غیر از این فکر میکنی، حرفمو پس میگیرم

فیلم انگیزشی سینمایی راکی

راکی یک فیلم انگیزشی سینمایی زیبا

راستش این فیلم زیبا را هنوز خودم تماشا نکردم، اما چون همه از زیبایی‌هایش زبانزد است، تصمیم گرفتم که آن را نیز به این لیست اضافه کنم. این فیلم انگیزشی سینمایی درباره یک ورزشکار رشته بوکس به نام راکی است. او این شانس را پیدا کرده که با یک قهرمان جهان در این رشته مسابقه داده و او را شکست دهد. بدون شک راکی یکی از بهترین فیلم‌خای سیلوستر استالونه است که باعث شهرت او شد. بعد از گذشت حدود 50 سال، هنوز هم راکی یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما است (با این تعریف‌ها خودم بیشتر اشتیاق پیدا کردم که زودتر این فیلم را ببینم).

دیالوگ معروف فیلم:

هیچ کس نمی‌تونه ضربه‌ای محکم تر از زندگی بزنه. اصلا مهم نیست تو چقدر می‌تونی محکم بزنی. چیزی که خیلی اهمیت داره اینه که تا چه حد می‌تونی محکم ضربه بخوری و به مسیرت ادامه بدی. اینطوری برنده می‌شوی

اگر از بی انگیزه بودن خسته شدید کلیک کنید 

بچه های آسمان

فیلم بچه‌های آسمان

خب می‌رسیم به تنها فیلم ایرانی که در این لیست قرار دارد. بچه‌های آسمان یکی از دو فیلم ایرانی بوده که جزو 250 فیلم برتر تاریخ جهان است. فکر نمی‌کنم این اثر به یاد ماندنی از مجید مجیدی نیاز به توضیحات زیادی داشته باشد. همانطور که می‌دانید داستان این فیلم در مورد یک پسر بچه به نام علی است که خود را در گم شدن کفش‌های خواهرش مقصر می‌داند. در ادامه او برای به دست آوردن یک کفش، تصمیم می‌گیرد که در یک مسابقه دو که یکی از جایزه‌هایش یک جفت کفش است، شرکت کند. شاید خیلی از سایت‌ها، فیلم بچه‌های آسمان را انگیزشی ندانند. اما من فکر می‌کنم بچه‌های آسمان لیاقت این را داشته باشد که در لیست ما قرار بگیرد. نظر شما چیه؟

دیالوگ معروف فیلم:

پدر علی: من کار می‌کنم که پول در بیارم. اون وقت می‌تونیم خونه بخریم، ماشین بخریم …
علی: بابا واسه زهرا هم کفش می‌خری؟

فیلم انگیزشی سینمایی شبکه اجتماعی

فیلم انگیزشی سینمایی شبکه اجتماعی

زندگینامه کارآفرین‌های بزرگ همیشه برای ما جذاب بوده است، به این دلیل که می‌توانیم کلی درس از آن‌ها یاد بگیریم. شبکه اجتماعی یک فیلم انگیزشی کارآفرینی است که بر اساس زندگینامه مارک زاکربرگ (خالق فیسبوک) ساخته شده است. داستان از این قراره که مارک زاکربرگ داستان ما عاشق میشه و بعد از شنیدن جواب نه، یک ایده در ذهنش جرقه می‌خورد. او یک وب سایت طراحی میکنه که پسرها برن داخل سایت و به دخترها بنا به جذابیتشان نمراه بدهند (چه کارهایی میکنن مردم!). خلاصه کم کم این سایت تا جایی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد که امروزه شاهد استفاده میلیون‌ها نفر مردم از آن هستیم.

دیالوگ معروف فیلم:

دانشجو‌های هاروارد بر این باورند که اختراع یک شغل، بهتر از پیدا کردن یک شغله!

سه تیغ اراه ای

فیلم انگیزشی سینمایی سه تیغ اره‌ای

یک فیلم انگیزشی سینمایی دیگر که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. دزموند داس یک جوان معتقد و مخالف جنگ است و به هیچ عنوان اسلحه دست خود نمی‌گیرد. تمامی اطرافیانش او را فردی ترسو خطاب کرده و باعث رنجش او می‌شوند. با این حال او در طی جنگ کشور آمریکا با دشمن، موفق می‌شود که یک تنه بیش از 75 نفر از هم رزم‌هایش را نجات دهد. این اتفاق به اطرافیان داس ثابت کرد که او نه تنها ترسو نیست، بلکه از خیلی‌ها نیز شجاع تر است. این فیلم واقعا دارای صحنه‌های تکان دهنده از جنگ بوده و تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنم.

دیالوگ معروف فیلم:

در صلح، پسران پدرانشان را به خاک می‌سپارند و در جنگ پدران پسرانشان را

لیست آرزوها

فیلم لیست آرزوها

دو مرد که هیچ کدام وقت زیادی برای ادامه زندگی نداشته و تصمیم می‌گیرند که تا قبل از مرگ به آرزو‌های خود برسند. بله این داستان فیلم انگیزشی سینمایی لیست آرزوها است. ادوارد و کارتر هر دو به بیماری سرطان مبتلا بوده و در بیمارستان با یکدیگر آشنا شده و از آنجایی که هر دو درد مشترک دارند، زود با هم صمیمی می‌شوند. در ادامه آن دو با شیطونی خاصی از بیمارستان خارج شده و به ماجراجویی‌های جالب می‌پردازند. چقد خوب میشه ما هم قبل از مرگ همچین کارهایی انجام بدیم!

دیالوگ معروف فیلم:

مصریان باستان عقیده زیبایی در مورد مرگ داشتن. وقتی روح آن‌ها به در بهشت می‌رسه، نگهبان‌ها دو تا از آن‌ها سوال می‌پرسن. آیا توی زندگیت شادمانی را یافتی؟ آیا زندگی تو شادمانی را به زندگی دیگران آورد؟

فیلم سینمایی انگیزشی شهر خدا

فیلم سینمایی انگیزشی شهر خدا

با اینکه فیلم شهر خدا در مورد جرم و جنایت است، اما تصمیم گرفتم که آن را نیز در این لیست بیاورم. یک شهر که در آن بچه‌ها از سنین کودکی تفنگ در دست می‌گیرند و شوخی شوخی به بقیه شلیک می‌کنند. اما در این بین یک کودک تصمیم می‌گیرد که وارد حرفه عکاسی شود و خود این پسر، راوی فیلم است. داستان این فیلم هم بر اساس واقعیت است. گاهی اوقات از دیدن بعضی صحنه‌های فیلم ممکن است آزرده شوید، اما باز هم انتخاب دیدن یا ندیدن آن بر عهده شماست (اینو گفتم که بعدا نگی نگفتی!).

دیالوگ معروف فیلم:

برای چی تو شهر خدا زندگی میکنی، در حالیکه خدا اینجا را فراموش کرده است

فیلم انگیزشی سینمایی پیانیست

فیلم پیانیست یک فیلم انگیزشی سینمایی

این فیلم انگیزشی سینمایی را خودم چندین بار نگاه کردم و هر دفعه تحت تأثیر قرار گرفتم. این فیلم بر اساس زندگینامه ولادیسالو اشپیلمان، که یک نوازنده پیانو مشهور در لهستان بوده، ساخته شده است. او تمامی اتفاقات زندگی خود را در یک کتاب به چاپ رساند و این کتاب، یک منبع موثق برای ساخت فیلم پیانیست شد.  در تمامی لحظات این فیلم زیبا تلاش‌های ولادیسالو را خواهید دید که تلاش می‌کند هر طور شده زنده بماند. خدا بگم این هیتلر رو چیکار کنه!

دیالوگ معروف فیلم:

ببین اگر قرار باشه بمیرم، ترجیح می‌دهم که تو خونه خودم باشم. اینجا میمونم

شکست ناپذیر (2014)

فیلم شکست ناپذیر

فیلم انگیزشی سینمایی شکست ناپذیر یک اثر به یاد ماندنی بوده که حول وقایع جنگ جهانی دوم بر روی پرده سینما رفت. داستان فیلم بر اساس زندگی لوئی زامپرینی که یک قهرمان المپیک بوده، ساخته شده است. در خلال جنگ، هواپیمایی که او و ده نفر دیگر سوار آن بودند، در اقیانوس آرام سقوط می‌کند. دراین حادثه فقط او به همراه دو نفر دیگر زنده می‌مانند و باید در آن اقیانوس پهناور به دنبال راه نجات باشند. اما در ادامه اوضاع خراب تر شده و آن‌ها به اسارت نیرو‌های ژاپنی در می‌آیند.

دیالوگ معروف فیلم:

هر چند شب تاریک باشه، هر چند امید‌هامون کمرنگ باشه، نور همیشه تاریکی را دنبال می‌کند

مناظره کنندگان بزرگ

فیلم مناظره کننده بزرگ

ماجرای این فیلم مهیج و دیدنی در مورد یک گروه مناظره کننده سیاه پوست است. آن‌ها قصد دارند با سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف، مخالفت خود را درباره تبعیض‌های نژادی مطرح کنند. اوایل خیلی اوضاع به نفع آن‌ها پیش نرفته و بازخورد‌های خوبی دریافت نمی‌کنند. در انتها آن‌ها با یک سخنرانی بی نظیر در دانشگاه هاروارد، توجه‌ها را به خود جلب کرده و باعث شگفتگی همه می‌شوند. سکانس آخر این فیلم واقعا زیبا است و دیالوگ‌های تأثیر گذار و خوبی را می‌شنویم.

دیالوگ معروف فیلم:

قانون ناعادلانه اصلا قانون نیست. وظیفه هر انسانی است که در مقابل آن پایداری کند. یا با خشونت، یا با نافرمانی مدنی. دعا کنید که من دومی را انتخاب کنم

فیلم انگیزشی سینمایی خاکستری

فیلم سینمایی انگیزشی خاکستری

ماجرای این فیلم انگیزشی درباره یک گروه است که در پی سقوط هواپیما، تلاش می‌کنند که زنده بمانند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند از جمله نیاز به غذا و محفوظ ماندن از سرمای کشنده. اما دغدغه اصلی آن‌ها در امان ماندن از گله گرگ‌های وحشی و گرسنه است که آن‌ها را احاطه کرده‌اند. شاید هنگام دیدن این فیلم کمی بترسید، اما من پیشنهاد می‌کنم که این فیلم انگیزشی سینمایی را نیز جزو فیلم‌هایی قرار دهید که حتما تماشا کنید.

دیالوگ معروف فیلم:

دوباره غلبه‌ی وحشت بر من و آخرین نبردی که به یاد خواهد ماند. امروز زندگی کن و بمیر. امروز زندگی کن و بمیر

ماندلا، راه طولانی به سوی آزادی

فیلم ماندلا راهی به سوی آزادی

یک فیلم انگیزشی زندگینامه‌ای که بر اساس زندگی نلسون ماندلا (نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی) ساخته شده است. این فیلم زمانی را نشان می‌دهد که ماندلا در جزیره روبن در آفریقای جنوبی زندانی بوده است. در این فیلم تلاش‌های آقای ماندلا را خواهید دید که در مقابل تمامی سختی‌ها و شکنجه‌ها مقاومت کرده تا به آزادی دست پیدا کند. ماندلا به معنای واقعی دارای اخلاقیات منحصر به فرد و قابل احترامی است. واقعا با تماشای این فیلم به این درک می‌رسید که انسان‌های بزرگ وقتی به قدرت می‌رسند، در پی گرفتن انتقام نیستند.

دیالوگ معروف فیلم:

صلح نه! اصلا از صلح حرف نزنید. ما خسته شده‌ایم. لطفا آقای ماندلا صلح نه. به ما سلاح بدهید، نه صلح!

بسوی طبیعت وحشی

فیلم به سوی طبیعت وحشی

این فیلم بر اساس زندگنامه کریستوفر مک کندلس که یک جوان ماجراجوی اهل آمریکا بود، ساخته شده است. داستان از این قرار است که کریستوفر بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه دست به اقدام عجیبی زده و تصمیم می‌گیرد که تمامی پس انداز خود را بخشیده و راهی سفر عجیبی شود. این فیلم حاصل سفر و ماجراجویی‌های او به سوی طبیعت وحشی آلاسکا است که تماشای آن می‌تواند برای شما جذاب باشد. راستش بعد از تماشای فیلم به سوی طبیعت وحشی، تصمیم گرفتم که خودمم یک روزی همچین کاری انجام بدم!

مطالعه کنید: چرخ زندگی چیست؟ 

دیالوگ معروف فیلم:

لازم نیست حتما قوی باشی، ولی باید احساس قدرت بکنی

ویل هانتینگ خوب

فیلم ویل هانتینگ خوب

فیلم انگیزشی سینمایی ویل هانتینگ خوب در مورد یک جوان با استعداد در زمینه ریاضیات بوده که سرایدار یک مدرسه است. او به این استعداد خود باور ندارد و هیچ تلاشی هم انجام نمی‌دهد که دیگران را با نبوغ خود آشنا کند. تا اینکه یک استاد ریاضی در دانشگاه ام آی تی نبوغ ویل هانتینگ را کشف می‌کند. در ادامه پای یک روانشناس هم به ماجرا باز می‌شود که با حرف‌هایش بر روی ویل تأثیر بگذارد.

دیالوگ معروف فیلم:

بعضی از آدم‌ها به خودشون ایمان ندارند، تا اینکه اول یکی دیگر، آن‌ها را باور می‌کند

127 ساعت

فیلم 127 ساعت

این فیلم انگیزشی سینمایی را سه هفته پیش دیدم و تماشای آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنم. ماجرای واقعی این فیلم در مورد یک جوان به نام آرون رالستون است که علاقه زیادی به کوهنوردی دارد. او تصمیم می‌گیرد که به یک صخره نوردی جذاب رفته اما هیچ کس را از این اقدام خود باخبر نمی‌کند. او هنگام پایین رفتن از یک صخره، ناگهان تعادل خود را از دست داده و به پایین سقوط می‌کند. اما یک تکه سنگ بزرگ هم با او سقوط کرده و دست آرئون بین تکه سنگ و زمین گیر می‌کند. با اینکه آخر این فیلم کمی دردناک است، اما ارزش دیدن دارد. بزارید خیالتون هم راحت کنم که آقای آرون الان در سلامتی کامل مشغول زندگی هستند.

دیالوگ معروف فیلم:

هیچوقت چاقوی چینی ارزون قیمت نخرید. حتی اگر یک چراغ قوه اشانتیونم در کنارش داشته باشه!

فیلم گاندی

فیلم انگیزشی سینمایی گاندی

یک فیلم بسیار زیبا در مورد زندگی گاندی که توانست 8 جایزه اسکار کسب کند. با اینکه این فیلم کمی قدیمی بوده، اما به خوبی تفکرات آقای گاندی را به جهان نشان می‌دهد. جالب است بدانید در یکی از سکانس‌های این فیلم، 330 هزار سیاهی لشکر وجود داشته است که از این حیث در بین دیگر فیلم‌ها رکورد دار است. اگر علاقه دارید با تفکرات آقای گاندی که یکی از افراد تأثیر گذار در جهان است آشنا شوید، تماشای این فیلم گزنیه خوبی برای شماست.

دیالوگ معروف فیلم:

من فکر نمی‌کنم که کشوری روی کره زمین باشه که دولت بد خودی را به دولت خوب بیگانه ترجیح نده!

باشگاه مشت زنی

فیلم انگیزشی سینمایی باشگاه مشت زنی

یک فیلم محبوب در بین طرفداران سینما که دارای رتبه خوبی نیز در سایت imdb می‌باشد. این فیلم در مورد یک جوان به نام جک است که کارمند یک کارخانه می‌باشد. او از مشکل کم خوابی رنج می‌برد و در این بین با یک جوان عجب و غریب به اسم تیلر آشنا می‌شود. این رابطه دوستی سرآغاز یک زندگی جدید برای جک بوده و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که یک باشگاه مشت زنی تأسیس کنند. در این فیلم تایلر به دوست خود جک، مدام گوشزد می‌کند که با ترس‌های خود روبرو شود.

دیالوگ معروف فیلم:

فقط بعد از داغون شدن است که ما می‌تونیم، دوباره احیا شویم

مریخی

مریخی، یک فیلم انگیزشی سینمایی خیره کننده

یک فیلم تمام عیار و به معنای واقعی انگیزشی! فیلم مریخی در مورد یک گروه شش نفره از فضا نوردان است که برای انجام مأموریتی به مریخ فرستاده شده‌اند. در این بین یکی از آن‌ها به نام مارک بیهوش می‌شود و بقیه اعضای تیم گمان می‌کنند که او مرده است و مجبور به ترک او می‌شوند. در ادامه مارک به هوش می‌آید و از نبوغ سرشارش استفاده می‌کند که در مریخ برای خود غذا و آب تولید کند! بعد از اینکه این فیلم را تماشا کردم، تا چند روز هنگ بودم!

دیالوگ معروف فیلم:

مارک: اگر در جایی محصول کشاورزی پرورش بدی، به طور رسمی مستعمره تشکیل دادی. پس از نظر فنی، من مریخ را مستعمره کردم!

بنیان گذار

فیلم انگیزشی سینمایی بنیان گذار

اما می‌رسیم به آخرین فیلم انگیزشی سینمایی این لیست که یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی کسب و کار بوده که باعث افزایش هوش مالی شما خواهد شد. خب حتما تاکنون اسم مک دونالد را شنیده‌اید. فیلم بنیانگذار، داستان زندگینامه ری کراک (بنیان گذار رستوران زنجیره‌ای مک دونالد) بوده که برای ما ماجرای تأسیس و موفقیت بی نظیر آن را بازگو می‌کند. این فیلم را به همه افراد، مخصوصا آن‌هایی که خیال می‌کنند کارآفرینی کاری غیر ممکن است، پیشنهاد می‌کنم. 

دیالوگ معروف فیلم:

دنیا پر از تحصیل کرده‌های بی هنره!

پیشنهاد نویسده چیه؟

من که پیشنهاد می‌کنم همه این فیلم‌ها را تماشا کنید. اما اگر کمبود وقت دارید و دنبال بهترین‌ها در این لیست هستید، من 3 مورد را برایتان از این 33 فیلم گلچین کرده‌ام:

1- رستگاری در شاوشنک

2- فارست گامپ

3- شلاق

دیدن تک تک این فیلم‌ها علاوه بر انگیزشی، درس‌های مهمی نیز به همه ما می‌آموزند. از جمله اینکه پستی و بلندی‌هایی که در زندگی‌تان وجود دارد، فقط مختص شما نیست. افراد زیادی نیز با این چالش‌ها مواجه بوده ولی با تلاش و صبر، توانسته‌اند بر آن‌ها پیروز شوند. در ضمن با دیدن فیلم سینمایی انگیزشی، خواهید توانست از زندگی افراد موفق در جهت رسیدن به موفقیت الگو برداری کنید. امید وارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در ضمن اگر تمایل دارید که انگیزه خود را به شکل باورنکردنی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به محصول دانلودی بر فراز قله انگیزه داشته باشید.

چگونه انگیزه پایدار داشته باشیم

راستی اگر شما هم فیلم انگیزشی سراغ دارید که در این لیست قرار ندارد، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

32 نظرات
  1. Shahab می گوید

    “هر یکشنبه کذایی” با اون سخنرانی دیوانه کننده آل پاچینو از قلم افتاده

  2. رضوان می گوید

    ویل هانتینگ اصلا انگیزشی نیست طرف نبوغ ریاضیشو پله های ترقیو ول میکنه عاشق یه دختره میشه و در تاریخ مهو میشه.. کارش درسته که دنبال آرامش رفته ولی فیلم انگیزشی نیست بدتر شل میشی

  3. معین می گوید

    سلام فیلم چینی nice view رو بینید فوق االعاده انگیزشیه

  4. T می گوید

    ممنون خیلی خوبن😍😍

  5. سردار می گوید

    عالی بود به روزش کن. عنوان اصلی فیلمها و مدت زمانشو بزار

  6. چوچو برایی از نظامشهر می گوید

    یه فیلم انگیزشی میگم اگه تماساکنی تا آخر عمر منو دعا کنی ( کودک و روباه) فوق العادس ارامش خاصی با موسیقی زیبا اصن با روح ادم بازی میکنه

  7. زهرا می گوید

    18 تا رو دیدم همشون عالی هستن و ارزش حداقل یکبار دیدن دارن

  8. نگار می گوید

    نظر قبلیم اسم فیلم نیومد ، نوشته بودم فیلم : شجاعت ، خیلی قشنگ بود

  9. نگار می گوید

    فیلم هندی من دیدم خیلی دوست داشتم اونم خیلی انگیزشیه

  10. علی می گوید

    با سلام
    ممنون از لیست خوبی که تهیه کرده اید

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      زنده باشی …

  11. حضرت جون اسنو (ع) می گوید

    چرا اسم انگلیسی اینا رو نداشتی!!!!! بیشترسایت ها اسم فارسی اینا رو بالا نمیارن الان مجبوریم اسم انگلیسی اینا از گوگل دربیاریم

  12. mahdi می گوید

    فقط با دیدن فیلم و خوندن کتاب موفق نمیشیم باید شروع کنیم و بلند شیم از جا
    🤠

  13. ویدا میرزادی می گوید

    سلام فیلم رستگاری در شاوشنگ عالیه همین طور فارست گامپ و در جستجوی خوشبختی و ۱۲۷ ساعت و شکست ناپذیر و بچه های آسمان و راکی

  14. Erfan می گوید

    فیلم شلاق عالیههه
    من کارای دیمن شزل رو می پسندم

    1. اشکان می گوید

      بسیار فیلم زیبایی هست. فیلم لا لا لند هم احتمالا قشنگ باشه

  15. اشکان می گوید
  16. یاس منگولا می گوید

    رستگاری در شاوشنک بینظیرههههههههههههههه

    1. اشکان می گوید

      این فیلم شاهکاره. خوشحال میشم دیگر مقالات رو هم مطالعه کنید.

  17. ناشناس می گوید

    فیلم سینمایی ایستگاه فضایی سالیوت هفت هم ببینید . فیلم امید بخشی هست

  18. Sama می گوید

    عاالی

  19. وحید می گوید

    سلام.
    مرسی معرفی خوبی بود.
    البته من بیشتر این فیلمارو دیدم چون قدیمی و اکثرا معروفن. ولی اون یکی دوتاری دیگه رو انشاالله سر فرصت می بینم.
    شاوشنک رو سه بار دیدم و خیلی لذت بردم ازش
    با تشکر

    1. اشکان می گوید

      سلام وحید خوشحالم که مقاله را خوندی و خوشت اومد. سعی کردم که بهترین ها رو انتخاب کتم برای این لیست.

  20. آبان خادمی می گوید

    عالی بود همشونو دیدم 🙂

    1. اشکان می گوید

      سلام آقا آبان عزیز. ممنونم که مطالعه کردین

  21. ممد می گوید

    مثل همیشه عالی اشکان جون

    1. اشکان می گوید

      سلام محمد جان. خوشحالم که خوشت اومده

  22. زهرا می گوید

    عااالی بودی عااالی

    1. اشکان می گوید

      سلام زهرا. مرسی بابت لطفت

  23. Zara :) می گوید

    من فقط سه تا رو دیدم 🙁
    بابت معرفی متشکرم حتما میبینمشون😁

    1. اشکان می گوید

      سلام زهرا. ممنون که مطالعه کردی

      1. mohamad می گوید

        خیلی زحمت کشیدین خو همه میدونن فیلم شاوشنگ رتبه ی ۱ در جهان رو داره اسم فیلمی بیارین که کسی ندیده باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.