پنج توصیه برای موفقیت از زبان 5 فرد موفق

پنج توصیه برای موفقیت از زبان 5 فرد موفق دنیا

رسیدن به موفقیت و ثروت یکی از خواسته‌های تمامی انسان‌ها بوده است. از این رو همه ما همیشه کنجکاو بوده‌ایم که چرا با وجود اینکه دستیابی به موفقیت و ثروت بسیار شیرین است، اما چرا همه آدم‌ها نمی توانند مزه این شیرینی را بچشند؟ زمانی که این سوال مطرح می‌شود جواب‌های متفاوتی را می شنویم، یکی از این جواب‌ها که به احتمال زیاد بارها شنیده‌اید این است: آنها خوش شانس بوده‌اند!
ولی زمانی که پای صحبت‌های افراد موفق می‌نشینیم و یا در مورد آنها مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آنها نه تنها خوش شانس نبوده اند بلکه با مشکلات زیادی نیز مواجه بوده‌اند.
پس به راستی رمز رسیدن به موفقیت چیست؟
شاید هیچ فردی به غیر از افراد موفق نتوانند به این سوال جواب دهند، چرا که آنها خود این راه را رفته اند.
در این مقاله پنج توصیه برای موفقیت را از زبان پنج کارآفرین بزرگ دنیا خواهیم شنید.

پنج توصیه برای موفقیت از زبان پنج کارآفرین بزرگ

1- جف بیزوس نو آور و خلاق است

جف بیزوس

اولین توصیه مربوط است به جف بیزوس ثروتمندترین فرد جهان و آن توصیه نیز اهمیت زیاد به خلاقیت و نوآوری در کسب و کار است. خوب بهتر است ابتدا کمی در مورد خلاقیت حرف بزنیم. خلاقیت چیست؟
خلاقیت یعنی ارائه یک ایده جدید که تاکنون مشابه آن وجود نداشته است و یا ارائه یک ایده قدیمی اما به روشی جدید.
به عنوان مثال اولین کسی که کامپیوتر را اختراع کرد، به عنوان مخترع کامپیوتر شناخته می‌شود. در واقع ایده او به وجود آوردن دستگاهی بود که قبل از آن وجود نداشت. اما کسی که لپ تاپ را تولید کرد در واقع از خلاقیت نوع دوم استفاده کرده است و کامپیوتر را به روش دیگری به بازار عرضه کرد.
اگر خواستار موفقیت هستید باید به این توصیه جف بیزوس عمل کنید و این خلاقیت می تواند ارائه یک محصول جدید و یا یک ایده برای مشتری یابی و مشتری مداری باشد.

2- بیل گیتس همیشه در حال یادگیری هست

بیل گیتس

یکی دیگر از رموز رسیدن به موفقیت تعهد به یادگیری به طور پیوسته است. زمانی که یک فرد لیسانس یا فوق لیسانی می گیرد و دیگر نمی‌خواهد به ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر فکر نمی‌کند، خود را فارغ التحصیل معرفی می‌کند. اما آیا می‌شود کسی ادعا کند که همه چیز را یاد گرفته است؟ مگر می شود کسی از یادگیری فارغ شود؟
یکی از توصیه های افراد موفق از جمله بیل گیتس این بوده است که هیچ وقت یادگیری را متوقف نکنید. البته هر چیزی ارزش این را ندارد که ما برای یادگیری آن زمان بگذاریم. در حقیقت ما باید مطالبی را یاد بگیریم که به ما کمک کند در شغل خود به مهارت های بالا برسیم و یا اینکه در روابط خود با دیگران بهتر عمل کنیم.

3- وارن بافت عاشق کار خود است

وارن بافت

وارن بافت یکی از دیگر از افراد موفق و ثروتمند علاقه به کار و شغل را یکی از رموز رسیدن به موفقیت معرفی می کند. مشخص است که خود وارن بافت عاشق کارش است، در غیر اینصورت مگر می شود که شخصی بدون عشق تا این اندازه موفق شود؟
علاقه به کار به معنای واقعی یک رابطه برد برد است، به این دلیل که در این هم به دست آوردن پول است و هم لذت بردن.
افراد زیادی را می بینیم که از نبود کار در جامعه گله می کنند و همیشه به دنبال یافتن شغل هستند و زمانی که از آنها پرسیده می شود که به دنبال چه شغلی هستی و یا شغل مورد علاقه ات چیست، می گویند نمی دانم به چی علاقه دارم.
افراد زیادی وجود دارند که با اینکه شغل دارند اما باز هم احساس رضایت ندارند، این مشکل مربوط به عدم علاقه به شغل است. پس برای یافتن خوشبختی و پول باید به دنبال شغل مورد علاقه خود رفت.

4- مارک زاکربرگ زمان را با ارزش می داند

مارک زاکربرگ

اهمیت به زمان را می توان به خوبی از عادت‌های روزانه مارک زاکربرگ یاد گرفت. تمامی انسان ها در طول روز 24 ساعت زمان دارند و خداوند برای هیچ کس حتی یک ثانیه را کم و زیاد نکرده است، ولی می‌بینیم که همه انسان‌ها موفق نمی شوند.
دلیل این امر استفاده بهینه و درست از وقت و زمان است که همگی ما باید در طول روز از آن استفاده کنیم.
اگر از زمان خود به خوبی استفاده کنیم و آن را به انجام کارهای مهم اختصاص دهیم، موفقیت ما حتمی خواهد بود. می توانید این زمان را به کسب مهارت در مورد حرفه خود، ورزش کردن، کتاب خواندن و … اختصاص دهید.
در ضمن باید عوامل هدر رفتن زمان را نیز بشناسید و زمان خود را به خوبی کنترل کنید.

5- استیو جابز سمج و شکست ناپذیر بود

پنج توصیه برای موفقیت

با اینکه حدودا یک دهه از مرگ استیو جابز می گذرد، ولی درس‌های مهمی که از او یاد گرفته ایم را هیچ وقت فراموش نمی کنیم. یکی از درس های مهم او شکست ناپدیری و ادامه دادن است.
بدون شک اگر نگاهی به زندگی پر فراز و نشیب او داشته باشید، متوجه می‌شوید که او هیچ گاه تسلیم نشده است. در سال 1985 او از شرکت خود به دلیل فروش ناموفق کامپیوتر اخراج شد ولی این مساله باعث توقف او نشد و باز هم به تلاش ادامه داد.
شکست بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت است و اگر قرار است که به سمت اهداف و رویا های خود گام برداریم، حتما شکست جلو راهمان سبز خواهد شد. اما باید به یاد داشته باشیم که شکست به معنای پایان راه نیست و آن چیزی که باعث نابودی ما می شود تلاش نکردن است.

در این مقاله پنج توصیه برای موفقیت را از زبان کسانی شنیدیم که موفقیت آنها همیشه در جهان زبانزد بوده است. برای پیمودن مسیر موفقیت و رسیدن به نقطه پایان ما نیاز به یک نقشه راه خواهیم داشت. این نقشه راه می تواند تجربیات و توصیه‌های افراد موفق باشد، چرا که آن‌ها خود این راه را رفته اند و به قول معروف نیازی به اختراع دوباره چرخ نیست ولازم است که ما هم به توصیه های آنها گوش داده و موفقیت را تجربه کنیم.

3 نظرات
  1. نازنین می گوید

    پرمحتوا و خوب بود 🙏🌷🌹

  2. حسن می گوید

    بسیار زیبا و مفید

  3. فرهاد می گوید

    مرسی جالب بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.