یادگیری 4 اصل موفقیت به سبک زندگی مورچه ها

شاید با شنیدن عبارت موفقیت به سبک زندگی مورچه ها کمی تعجب کنید و با خود بگویید که از این موجودات ریز چه درس هایی می‌توان گرفت؟ ولی باید دقت کنید که تنها خواندن کتاب‌های افراد موفق نیست که می‌تواند ما را به خواسته های خود برساند، بلکه خداوند در تمامی جهان نشانه هایی را برای ما قرار داده است که می‌توانیم از آن‌ها درس های بزرگ بگیریم.
خداوند درس‌های زیادی را در جهان خلقت و در موجودات خود برای ما انسان‌ها قرار داده است و وظیفه ما این است که این درس‌ها را فرا بگیریم و به آن‌ها عمل کنیم.
در این مقاله قصد داریم، موفقیت به سبک زندگی مورچه ها را یاد بگیریم.

4 درس از جنس موفقیت از مورچه ها

1- روحیه تسلیم ناپذیری مورچه ها

موفقیت به سبک زندگی مورچه ها - روحیه تسلیم ناپذیری

سال‌ها پیش زمانی که کوچکتر بودم، یک مورچه را دیدم که سعی دارد مسیری را برود و از آنجا که کمی شیطون بودم هر بار مسیر مورچه را سد می‌کردم ولی هر بار متوجه می‌شدم که مورچه مسیر خود را از سر می‌گیرد و نا‌امید نمی‌شود و در نهایت نیز از سمجی مورچه خسته شدم و گذاشتم که راه خود را برود.
این خاطره را امروز هنگام نوشتن این مقاله به خاطر آوردم و به خودم قول دادم که تسلیم نشدن را از مورچه‌ها یاد بگیرم و آنقدر به تلاش خود ادامه دهم که موفق شوم.
اگر هنگامی که می‌خواهید دست از تلاش بردارید، به این فکر کنید که اگر ادامه دهید چه دستاوردهایی خواهید داشت، این کار علاوه بر حفظ انگیزه به شما کمک می کند که تسلیم نشوید و به قول یکی از بزرگان موفقیت ادامه دادن را ادامه بده!
البته برای ادامه دادن و تسلیم نشدن باید روحیه‌ ای مبارزه طلب داشته باشیم و پیشنهاد می کنم که اگر واقعا قصد دارید روحیه شکست ناپذیری را در خود تقویت کنید مقاله چگونه هیچگاه تسلیم نشویم را نیز مطالعه کنید.

2- قدرت دوراندیشی مورچه ها

حتما داستان پرنده و مورچه را شنیده اید که در تابستان مورچه به دنبال غذا برای زمستان است ولی پرنده به فکر این کار نبود و به دنبال خوش گذرانی بود و در زمستان در حالی که مورچه از غذاهایی که در تابستان جمع کرده بود استفاده می کرد، پرنده از سردی هوا و نبود غذا رنج می‌برد و در اینجا این ضرب المثل معروف به کار می‌رود: جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود!
این یکی دیگر از اصول رسیدن به موفقیت و البته رفاه در زندگی است.
شاید افرادی را دیده باشید که به محض اینکه در اول برج حقوق خود را می‌گیرند به سرعت به فکر خرج کردن آن می‌افتند و به این موضوع توجه نمی‌کنند که باید مخارج خود را به حداقل برسانند و حتما قسمتی از پول خود را پس اندز کنند.
اگر زندگینامه افراد موفق را خوانده باشید، حتما متوجه شده اید که یکی از ویژگی های این افراد این بوده که تا جایی که می‌توانستند پول خود را سرمایه گذاری می‌کردند و از این طریق توانستند روز به روز و سال به سال به درآمد خود اضافه کنند.
بهتر است هنر سرمایه گذاری و پس انداز را از دوران کودکی به فرزندان خود یاد دهیم که از همان دوران بتوانند هوش مالی خود را تقویت کنند.

3- مثبت اندیشی

موفقیت به سبک زندگی مورچه ها - مثبت اندیشی

یکی دیگر از ویژگی های مورچه ها قدرت امیدواری و مثبت اندیشی آنهاست و در حقیقت آنها با اینکه در تابستان زحمت می‌کشند و برای زمستان خود آذوقه جمع می‌کنند ولی این نکته را به خاطر دارند که به زودی زمستان فرا می‌رسد و می‌توانند نتیجه زحمات خود را ببینند.
برخورداری از حس مثبت اندیشی یکی از مهم ترین باید ها و یکی از اصول موفقیت است و ما همگی باید به خاطر داشته باشیم که روزهای خوب به زودی از راه میرسند و نتیجه زحمات خود را می‌گیریم.
یکی از راه‌های مثبت اندیشی فکر کردن به اهداف و آرزوهایی است که برای رسیدن به آنها مشغول تلاش و کوشش هستیم و باید همیشه روزی را به خاطر بیاوریم که به خواسته های خود رسیدیم و حس لذت را تجربه کنیم.
یکی دیگر از راه‌های مثبت اندیشی درس گرفتن از اشتباهات گذشته و امیدواری به آینده می‌باشد و باید این را بدانیم که خداوند همیشه بهترین اتفاقات را در زندگی برای ما در نظر می‌گیرد.

4- تلاش خستگی ناپذیر

تا کنون بار کشیدن مورچه را دیده اید؟ بعضی اوقات مورچه ای را دیده ام که یک تکه غذا که از خودش بزرگتر است را به دهان گرفته و مشغول بردن به لانه خود است. در این هنگام با خودم فکر می‌کنم که اگر من نیز اینگونه تلاش می‌کردم امروز به چه چیزهایی دست پیدا می‌کردم؟
دانشمندان پی برده اند که مورچه می‌توتند تا 50 برابر وزن خود بار حمل کند و این موضوع بسیار شگفت آور و بیانگر روحیه خستگی ناپذیری مورچه است.
حتما تاکنون اتفاق افتاده است که با خود گفته ایم که من از پس اینکار بر نمی‌آیم ولی با نگاهی به زندگی مورچه ها و تلاش آنها باید به عنوان اشرف مخلوقات ما نیز حداکثر تلاش خود را برای موفقیت خود در همه ابعاد به کار ببریم.
مگر می‌شود که انسان تمام تلاش خود را برای به انجام رساندن کاری اختصاص دهد و نتیجه ای کسب نکند و مطالعه زندگینامه افراد موفق به خوبی نمایانگر این موضوع می‌باشد که آنها با وجود شکست های پی‌در‌پی عقب نکشیدند و در نهایت به موفقیت دست پیدا کردند.
در این مقاله به دنبال یافتن این پاسخ بودیم که ما انسان ها از زندگی مورچه ها چه درسی می‌گیریم و 4 اصل موفقیت به سبک زندگی مورچه ها را یاد گرفتیم.
همانطور که گفتم بعضی از مواقع باید بزرگترین درس‌ها را از کوچکترین موجودات یاد گرفت و در این مقاله نیز مورچه ها راز های موفقیت را برای ما آشگار کردند.
خیلی از اوقات ممکن است که با پای خود از روی مورچه ها رد شدیم و هر جا این موجودات را دیدیم به چشم حقارت به آنها نگاه کردیم ولی در این مقاله درس های بزرگی را از این موجودات کوچک گرفتیم.
به نظر میاد خداوند در تک تک آفریده های خود درس های بزرگی را برای ما انسان‌ها قرار داده است.
می توان وفاداری را از سگ، سحرخیزی را از کلاغ، نجابت را از اسب وآینده نگری را نیز از عقاب یاد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.