کسب و کار اینترنتی خوبه یا نه؟

کسب و کار اینترنتی مزایا و معایب

سلام دارم خدمت شما امیدوارم که حالتون خوب باشه و ایام به کام. یه سوالی که زیاد پرسیده می شه این هست که کسب و کار اینترنتی خوبه یا نه؟ وقتی من این سوال را می شنوم برداشت های مختلفی را می شه از این صحبت داشت. برخی جبه مالی کسب و کار اینترنتی را نگاه می کنند و برخی دیگر خوب بودن را آزادی مکانی و زمانی و برخی دیگر چیزهای دیگری در مد نظر قرار می دن و به همین خاطر ما نمی تونیم یک نسخه برای همه بپیچیم.

چگونه تصمیم بگیریم؟

من می خوام این مورد یعنی کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر باز کنم تا بتونید بهتر تصمیم بگیرید. برای این که بدونید که این کار به درد شما می خوره باید عمیقا به این سوالات فکر کنید:

دلیل شما چی هست که می خواید وارد کسب و کار اینترنتی شوید؟ دلایل خود را کامل بنویسید.

چه ایده و تجربه ای دارید که می خواهید وارد کسب و کار اینترنتی شوید؟ آیا فقط به خاطر این که دوست شما یا فرد دیگری توانسته به درآمد خوبی برسد شما هم می خواهید این کار را انجام دهید؟

روزانه چقدر زمان دارید و برای کسب و کار اینترنتی چقدر زمان می خواهید اختصاص دهید؟ این که صرفا با دو ساعت کار بتوانید به موفقیت های بسیاری برسید و میلیون ها تومان کسب کنید شاید یک تبلیغ باشد و زیاد نتواند شما را موفق کند. حداقل در ابتدای کار که این طور نیست و شما باید وقت بیشتری را اختصاص دهید.

آیا شما واقعا عاشق یادگیری و مطالعه هستید؟ اگر شما زیاد اهل مطالعه نیستید و تمایل به بروزرسانی خودتان ندارید، من توصیه می کنم که این کار نمی تواند زیاد برای شما مفید باشد. چون در فضای کسب و کار اینترنتی همیشه مطالب در حال به روز شدن هست و باید بتوانید به دیگران یک ارزش ارائه دهید.

چقدر تحمل شکست دارید؟ اگر در کارتان یک گره ایجاد شد و شما مجبور شدید که کارتان یا ایده خودتان را عوض کنید، آیا این کار را انجام می دهید یا کلا همه را کنار می گذارید؟

نکته بعدی این هست که اگر فکر می کنید با سه ماه هزینه کردن سریعا می توانید بازگشت سرمایه داشته باشید این هم یک تفکر اشتباه هست. باید دید خودتون را بلند مدت در نظر بگیرید و حداقل روی 5 سال حساب کنید.

نکته بعدی این هست که باید با انواع شاخه های فضای مجازی آشنایی داشته باشید و در این خصوص تحقیق کنید. مثلا کسب در آمد از طریق شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و یا … و شاید وب سایتی هم نداشته باشند که این کار هم دارای مزایا و معایبی دارد.

روش بعدی کسب در آمد روشی هست که فرد یک وب سایت شخصی دارد و از این طریق محصولات و آموزش های خودش را عرضه می کند و پایه کسب و کار خودش را بر اساس وب سایت قرار داده هرچند که از روش های دیگر هم کمک می گیرد.

روش سوم روش بنیانگذارها هست و به آن ها استارت آپ ها می گویند. این ها افرادی هستند که یک نوآوری و کاری جدید را عرضه می کنند. مثل آپارات و بازار و در آغاز کار مشخص نیست که این کار در قبال زحمت زیادی که دارد موفقیت آمیز هست یا خیر ولی اگر موفقیت آمیز باشد که خیلی عالی هست.

بنابراین این سه روش مختصری از روش های کسب و کار اینترنتی هست که شما باید تحقیق و سپس تصمیم بگیرید که از کدام روش می خواهید استفاده کنید.

کسب و کار اینترنتی چه مزایایی دارد؟

کسب و کار اینترنتی مزایای خوبی هم دارد و این که برای شروع نیازی هم به پول آب و برق و فضای فیزیکی ندارید. ولی هزینه های دیگری هست مثل خرید دامنه، هاست و مصرف اینترنت که در مقایسه با اجاره یک خانه بسیار ناچیز هست.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این هست که باید حتما صبر و علاقه داشته باشید. این دو عنصر شاید گرانبها ترین مورد در کسب و کارهای اینترنتی هست.

نکته دیگر این هست که این نوع کسب و کارها در یکی دو سال اول بسیار فراز و فرود دارد و چالش برانگیز هست و اگر شما بتوانید این چند سال را رد کنید و کمی باتجربه تر شوید به احتمال زیاد این راه را با قدرت ادامه می دهید.

نکات پایانی و جمع بندی

الان دیگه کسب و کارها متوجه شدند که باید وارد این فضا شوند و اگر شما از هم اکنون در شاخه ای که تمایل دارید فعالیت کنید وارد این فضای شوید می توانید بسیار موفق تر شوید. بنابراین حدود 10 سال دیگه تقریبا اکثر افراد برای کسب و کار خودشون یک فضای مجازی دارند و شما هم باید به فکر اقدام باشید و از این راه باکی نداشته باشید.

امیدوارم که همیشه بهترین خودتان باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.