مصاحبه جالب هدف زندگی مردم

هدف زندگی مردم چی می تونه باشه؟

سلام دارم خدمت شما دوستان عزیز؛

خیلی وقت ها توی کتاب های موفقیت می خونیم که 95 درصد مردم برای زندگی خودشون هدف مشخصی ندارن و زندگی خودشون را به صورت کاملا تکراری و روزمرگی می گذرونن. شاید اولش باورپذیر نباشه و بگیم که یه نوع اغراق صورت گرفته اما وقتی به اطراف خودمون دقت می کنیم متوجه می شیم که اغلب مردم در زندگی هدفی ندارن. برای اثبات این حرف، خودتون می تونید تست کنید. برای مثال از ده نفر از دوستان، همکاران و یا اعضای خانواده این سوال بپرسید که هدف شما از زندگی چیه؟ انگار برای اولین بار این سوال را می شنون و سعی می کنن که همون جا هر چی به ذهنشون اومد بگن.

توی بررسی هایی که داشتم انجام می دادم به این مصاحبه جالب برخوردم که هدف زندگی مردم مورد سوال قرار می گیره. یک لحظه خودتون را جای یکی از این افراد بگذارید که از شما می خوان هدف زندگیتون را بگید آیا می تونید حداقل در تنهایی به این سوال پاسخ بدید؟ شاید شما بگید که بعضی از اون افراد هدف داشتن ولی جلوی دوربین دوست نداشتن اهدافشون را بازگو کنن. اگه این فیلم را چند بار نگاه کنید، از روی حالت افراد متوجه میشید که انگار اولین باری بود که با این سوال مواجه شدن.

چرا اغلب در زندگی هدف ندارن؟

این یک سوال بسیار مهم و ریشه ای هست. اما اگه بخوام به صورت فهرست وار بهش پاسخ بدم می شه چند تا دلیل عمده براش آورد. اولین مورد اینکه شاید ما از خودمون و یا از آینده می ترسیم. می ترسیم که هدف داشته باشیم و بهش نرسیم. می ترسیم که مورد تمسخر و بی احترامی دیگران قرار بگیریم. ما از شکست می ترسیم ما تردید داریم و تا سالها با تردید و ترس زندگی می کنیم اما حاضر نیستیم یک بار هم که شده به اون چیزی که علاقه داریم برسیم و براش هدف گذاری کنیم. شاید هم به خاطر کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس باشه که هدف زندگی نامعلومی داریم.

 حالا چی کار باید کرد؟

همیشه می گم باید اولش از خودشناسی شروع کرد. این که با چند تا تکنیک هدف گذاری شروع کنیم هر چند که برای مراحل بعد خوبه اما در مرحله اول باید عمیقا روی خودمون تمرکز کنیم.

باید آرام و آهسته اعماق وجود خودتون را کشف کنید. این که من از زندگی چی میخوام. این که رسالت فردی من توی زندگی چی هست؟ برای این که مطلبم خیلی طولانی نشه شما را به مقالات دیگه ارجاع می دم که خودتون مطالعش کنید.

5 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام. بنده به حدی به دنبال پاسخ به این سوال بودم که هیچوقت زندگی نکردم. اما الان واقعا به جواب سوالاتم رسیدم. به برکت سخنرانی های آقای امینی خواه در تفسیر کتاب سه دقیقه در قیامت. اگر این سخنرانی ها را گوش بدید به نیت رسیدن به جواب سوالاتتون و البته با تفکر و بدون تعصب فکر میکنم به جواب برسید.

  2. حسین می گوید

    با این کلیپ ساعتها اشک ریختم…. واقعا هدف در حتی رسیدن به آرزوها هم نیست! آرزوهای ما خودشون تکرار هستن برای افراد دیگه.. ی هدف تعیین کردن و بهش رسیدن و بازم هدف بعدی و…. تهش که چی؟

  3. محمودی می گوید

    با دیدن این کلیپ بسیار غمگین شدم .
    متاسفانه ناامیدی توی جامعمون موج میزنه
    مردم از بس مشکل دارن فرصت نمیکنن به اهدافشان فکر کنن. مردی که تمام عمرش به این فکر بوده که زن و بچش با شکم خالی نخوابن یا یه سرپناهی داشته باشن چطور می‌تونه فکرشو آزاد کنه که به چیزهای دیگه مثل هدف و رسالت فردیش فکر کنه …
    خود من تا چند سال پیش که مشکل اقتصادی داشتم اونقدر تحت فشار بودم که به هیچ چیز جز درآمد بیشتر فکر نمی‌کردم
    شده بودم یه ربات که فقط کار می‌کنه و غذا میخوردم که انرژی داشته باشم و شب هم از فرط خستگی خوابم می‌برد .
    الان که کمی از فشار مالی کم شده اونقدر ایده و هدف به ذهنم میاد که هر روز هدف های بیشتری به اهدافم اضافه میشه …
    بنابراین فکر میکنم فشار اقتصادیه که باعث شده ذهن مردم جامعمون بسته باشه و به اهدافشان فکر نکنن

  4. مصطفی می گوید

    سلام خدمت استاد بزرگوار. ممنونم از این همه بزرگی. مرسی که مثل مشعلی در کوره راه زندگی می درخشین و چشم های خسته ی ما رو به سو چراغی در مه تاریک و سرد ناآگاهی گرم و روشن می کنین. امیدوارم لذتی ابدی از زندگیتون ببرین.

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      تشکر از لطف شما
      برایتان آرزوی موفقیت دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.