رابطه سن با موفقیت افراد چیست؟+(فیلم بدنسازی زن 83 ساله)

آیا بین سن و موفقیت رابطه ای وجود دارد؟

وقتی با افراد مختلف صحبت می کنم که چرا کاری برای خودشون دست و پا نمی کنن، اغلب در لابه لای حرف ها می شه این صحبت را شنید که من سنم کم هست یا سنم زیاده. توی این مقاله می خوام در مورد این صحبت کنم که رابطه بین سن و موفقیت چیه.

دوستان ببینید هر چی که ما فکر می کنیم ناشی از باورهای ساخته شده ما هستند. باور یعنی افکاری که بارها و بارها به صورت های مختلف تکرار شدن. یکی از این باورها که سخت در ذهن من و شما وجود داره این هست که برای موفق شدن باید یه سن خاص داشت. بله موافقم اما نه به این شکل که خیلی ها قبولش کردن. تا زمانی که از این تله ذهنی رها نشیم نمی تونیم کاری بکنیم. تله های ذهنی همان ترمزهای درونی هستن، حالا شما هی گاز بده در نتیجه حرکت خاصی به وجود نمیاد. بنابراین قبل از گاز دادن بیایم این ترمز دستی را بخوابانیم.

ساده ترین راهی که وجود داره تا این باور مخرب را از بین ببریم این هست که حالا بیایم برعکس اون باوری که سال ها در وجود ما شکل گرفته را پیدا کنیم و اون را برای خودمون بارها و بارها به روش های مختلف(شنیدن، دیدن و تجربه کردن) تکرارش کنیم تا جایگزین باور قبلی بشه.

البته در ابتدا ذهن شما به شدت مقاومت از خودش نشون میده اما بعد از چندین بار انجام بالاخره تسلیم باور مثبت خواهد شد. اگه شما هم سفت و سخت به باور رابطه بین سن و موفقیت چسبیده اید بیایم برعکسش را پیدا کنیم. خیلی از افراد هستن که سن سال بالای 30 یا 40 و یا بیشتر دارن و این فکر در بین اون ها خیلی رایج هست که دیگه نمی شه کاری کرد.

توی این مقاله من چند مورد اشاره می کنم و بعد از اون شما باید آنقدر دنبال مثال های دیگه باشید تا واقعا ذهن شما قبول کنه که میشه.

مورد اول خانم ارنستین شفرد (Ernestine Shepherd)

ارنستین شفرد

یک مورد که من بهش رسیدم و برام جالب بود درباره زنی 83 ساله هست به نام ارنستین شفرد که این خانم در سن 56 سالگی شروع به ورزش می کنه. در ابتدا بدنی نافرم داشت که سعی داشت شنا بیاموزد اما بعد از آن به ورزش بدن سازی علاقه مند شد.

حال در این سن و سال به عنوان پیرترین زن ورزشکار توانسته نام خودش را در کتاب رکورد های گینس ثبت کنه. این هم یک تکه فیلم از این زن ورزشکار که می تونید اون را ببینید.

دانلود فیلم بالا

هارلند سندرز

سرهنگ ساندرز

آقای ساندرز تا سن 40 سالگی شغل های مختلفی از جمله شرکت بیمه، فروشندگی و کار در بیمه و… داشت و بعد از آن تصمیم گرفت که یک رستوران کوچک در یک پمپ بنزین راه اندازی کنه. بعد از ده سال توانست رستوران های معروف KFC را راه اندازی کنه.

شاید تا الان ذهن شما از خودش مقاومت نشون بده و بگه اون ها خاص بودن، اون ها مال خارجی هاست و هزار بهانه دیگه و بعدش بگه آخی حالا راحت شدم(چون ده تا بهانه جور کردی). می تونی نمونه های ایرانی کم سن و سالی که به جاهای بالا رسیدن و یا نمونه های سن بالایی که موفق شدن را پیدا کنی. این یک سرنخ بود که به شما داده شد. حالا اگر خودت می خوای سن و سالت را کنار بگذار، بهانه را کنار بگذار مقاومت های ذهنی که گفتم را دوباره برطرف کن، خودت را بشناس و با دیدن همچین فیلم ها، زندگی نامه ها و حتی بودن با آن ها و هر روشی که خودتان بهتر با آن کنار می آیید. رابطه سن و موفقیت می تونه یک رابطه ای باشه که تو دوست داری. می تونی در سن کم یا زیاد کارهای فوق العاده ای انجام بدی.

به گونه ای موفق شو که گذشته ات در مقابل آینده ات تعظیم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.