چرا فیلم انگیزشی نگاه نکنیم؟

چرا نباید فیلم انگیزشی نگاه کنیم؟

سلام دارم خدمت شما امیدوارم که حالتون خوب باشه. یه سوال، چرا نباید فیلم انگیزشی را خیلی زیاد نگاه کنیم؟ شاید شما هم در اطرافتون کسانی باشند که دائم فیلم انگیزشی نگاه می کنند یا در سمینارهای انگیزشی شرکت می کنند ولی بعد از گذشت یک سال، دو سال، سه سال، نه تنها اتفاقی در زندگیشون نمی افته بلکه می بینیم که کم کم دارن افسرده می شن و از فیلم انگیزشی و سمنارهای انگیزشی دلسرد می شن و حتی توصیه می کنن که حتی کسی هم سراغ این موارد نره.

من می خوام بگم که درسته که فیلم انگیزشی به ما انرژی می ده و یک هفته و یا چند ماه کمک می کنه که ما کارمون را خیلی خوب انجام بدیم اما نحوه استفاده کردن اون هم باید بدونیم.

می خوام یه مثال خدمت شما عرض کنم:تصور کنید یک روز سرد زمستانی شما برای گرفتن داروی سرما خوردگی به داروخانه مراجعه می کنید. زمانی که وارد داروخانه می شوید به اطرافتان نگاه می کنید ولی هیچ کس را مشاهده نمی کنید که از آن دارو تحویل بگیرید. ولی روی تابلویی نوشته که شما داروی مورد نظر خود را انتخاب کنید و وجه را در صندوق بیاندازید.

شما بر اساس اطلاعات خودتون داروی مورد نظر خودتون را انتخاب می کنید و وقتی چند روز استفاده می کنید متوجه می شوید که درد زیادی در معده شما ایجاد شده است. مجدد به داروخانه مراجعه می کنید و دوباره همان اتفاق می افتد و شما داروی خودتون را برمی دارید و برمی گردید.

پس از چند روز استفاده متوجه می شوید که نه تنها سرماخوردگی و معده درد شما خوب نشده بلکه سردرد هم به اون اضافه شده است. به نظرتون چرا این اتفاق می افتد؟ چون کسی شما را راهنمایی نکرده که داروی مناسب خودتون را انتخاب کنید.

شباهت علم موفقیت با داستان بالا

در علم موفقیت هم همین روال برقرار است. یک سری فیلم ها انگیزشی و یک سری دیگر آموزشی هست. ما باید این آموزش ها را از هم تفکیک کنیم و بدانیم که هر زمان یکی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. یه مثال دیگه: شما در حال کوهنوردی هستید و بعد از یکی دو کیلومتر پیاده روی تصمیم می گیرید که استراحت کنید.

شما یک استکان چای دم می کنید و حدود پنج دقیقه همان جا توقف می کنید و اندکی استراحت و بعد از نوشیدن چای، با انرژی و طراوت بیشتری حرکت می کنید. استفاده از فیلم های انگیزشی هم به همین صورت هست. شبه نوشیدن قهوه و چای هست. زمانی که شما تصمیم می گیرید که موفق بشوید و در این مسیر حرکت کنید باید بدونید که در هر لحظه به چه چیزی احتیاج دارید. آیا شما یک فرد اهمال کار هستید یا نیاز به تخصص و یا نیاز به انگیزه دارید و یا …. باید بدونید که هر کدام از این موارد یک آموزش مختص به خود دارد و فیلم انگیزشی نمی تواند جایگزین فیلم آموزشی شود.

همان طوری که گفته شد شما نمی توانید یک هفته هیچ غذایی استفاده نکنید و فقط به جای آن چای یا قهوه بنوشید. در واقع چای و یا نوشیدنی های دیگر نمی توانند جای غذا را بگیرند. بنابراین فیلم انگیزشی می تونه خوب باشه به شرطی که به اندازه همان استکان چای از آن استفاده کنیم.

بنابراین آموزش هایی درباره تخصص خودتون یاد بگیرید و اقدام و عمل هم داشته باشید و هر کجا که احساس خستگی کردید می تونید در حد نیم ساعت و یک فیلم انگیزشی مشاهده کنید تا دوباره به راه خود ادامه دهید. امیدوارم که موفق و موید و همیشه بهترین خودتان باشید. 

حالا که اصول استفاده از نکات انگیزشی را یاد گرفتیم روی دکمه زیر کلیک کنید و کلی جمله و تصاویر فوق العاده انگیزشی مطالعه کنید تا بتوانید برای رسیدن به اهدافتان انرژی داشته باشید.

4 نظرات
  1. یکتا می گوید

    خیلی خوب بود ممنون از شما

  2. مجتبی دشتی می گوید

    عالی بود استاد، از چه طریق میتونم باهاتون در ارتباط باشم،لطفا به این شماره پیام بفرستید، ممنونم

    1. علی اصغر رزم جو می گوید

      با سلام
      از بخش تماس با ما یا در صورت لزوم از قسمت مشاوره خصوصی می توانید با من در ارتباط باشید.
      مشاوره: https://behtarinekhod.com/moshavere/
      تماس با ما : https://behtarinekhod.com/contactus/

  3. محمد حیدری می گوید

    سلام نکته ی خوبی بود موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.