چرا به اهدافمان نمی رسیم ؟

شما هم احساس بی هدفی می کنید؟

روزهای اول سال، ماه، هفته، و حتی ابتدای روز خیلی برای ما خوشاینده چون احساس می کنیم که یه فرصت بکر و دست نخورده در اختیار ما قرار داره. از اواخر اسفند شروع به هدفگذاری می کنیم و روی یک برگ تمیز و مرتب با خط خوش و با چند تا جدول طرحی تازه را برای خودمون ترسیم می کنیم. دوست داریم سریع اول فروردین بشه و یا اول ماه برسه و طرحمون را شروع کنیم.

بارها این اتفاق تکرار شده ولی به همین تعداد هم ما به اهدافمون نرسیدیم. از دست خودمون عصبانی می شیم که آخه چرا باز نشد؟ پس تا کی؟ چرا به اهدافمان نمی رسیم ؟ و … این حکایتی آشنا برای خیلی از ما هست. اما قصد دارم بر اساس مطالعات و تجربیات خودم و دیگران، توی این مقاله به چند تا نکته مهمش بپردازم و از شما هم می خوام که تجربیات و نظراتتون را در پایین همین متن برای ما و دوستانتون به اشتراک بگذارید که چرا به اهدافمان نمی رسیم.

چرا به اهدافمان نمی رسیم ؟

احتمالا براتون اتفاق افتاده که کامپیوتری یه ایراد آورده باشه؛ مثلا هنگ کنه و یا بالا نیاد و یا اصلا روشن نشه. وقتی می برید پیش متخصص دو تا عیب اصلی بهتون میگه. یا میگه ایراد از نرم افزارش هست و با عوض کردن مثلا ویندوز مشکلتون حل می شه و یا می گه بذارش همین جا و سه روز دیگه بیا دنبالش چون یه قطعه از اون سوخته و باید عوض بشه. در واقع دوتا عیب اصلی هست یا ایراد نرم افزاری و یا سخت افزاری.

می تونیم تا حدی این مثال را شبیه به یه انسان بدونیم چرا که یه بخش از مشکلات ما ناشی از سیستم نرم افزاری ما مثل افکار و باورهای ما هست و بخش دیگه ناشی از سیستم سخت افزاری مثل جامعه، خانواده و اطرافیان.

وقتی ده ها کتاب را توی این زمینه مطالعه کردم حساس کردم هر استادی روی یکی از این موارد پافشاری داره. یکی بر اساس سیستم سخت افزاری می گه رسیدن به اهداف نتیجه تلاش، نظم، معاشرت با افراد موفق و … هست و دیگر ی سیستم نرم افزاری را پیشنهاد میده و میگه رسیدن به اهداف نتیجه افکار، باورها هست. اگه خودتون هم کتاب ها و سایر موارد را بررسی کنید می بینید که تقریبا هر فرد مبنای کارش متمایل به یکی از این دو روشه.

وقتی با آدم هایی که موفق شدن هم برخورد می کنیم و دلیل موفقیتشون را می پرسیم و یا مصاحبه هاشون را می خونیم می بینیم که اغلب روی یکی از این دو مورد بحث می کنن. راستی با این وجود چرا ما به اهدافمان نمی رسیم ؟ شما کدام سیستم را می پذیرید؟ کدام تاثیر بیشتری روی زندگی شما دارد و شما را به اهدافتان می رساند؟

 شما می توانید پاسخ و نظر خود را در این صفحه بنویسید تا دیگران نیز استفاده کنند. در واقع این مقاله با مشارکت و پاسخ های شما عزیزان کامل می شود تا نتایج بهتری بگیریم.

2 نظرات
  1. اسلام می گوید

    البته ابتدا باید از خود شروع کرد تا انسان به خودش باور نداشته باشه نمیشه بعد اون آیتمهای دیگه

  2. جابر می گوید

    به نظرم هر دو مورد میتونه موثر باشه منم اغلب می شنوم باید افکار و باور ها یا همون بخش نرم افزاری رو مدیریت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.